Dumma saker du gjort när du var trött

Efter en lång dag i stallet lyckades jag hänga handväskan på krok under sadeln i sadelkammaren och cykla hem med ryktpåsen. För dem som eventuellt undrar nej går inte att låsa upp ytterdörren med en hovkrats.:grin: Så fick cykla tillbaka och byta. Detta var när jag hade medryttarhäst.

Lagt in fjärrkontrollen till teven i en fryspåse och stoppat in i frysen. Insåg när det började bli kladdigt i handen att jag hade ett halvliter glasspaket i handen istället för fjärrkontrollen, den överlevde dock infrysningen utan men. :D
 
Jag vaknande av att jag i någon sorts trötthets dvala hade tyckt att det var en bra idé att ta en sandwich glass, ta av pappret och lägga glassen under min kudde. Den låg där hela natten och jag blev lite smått konfunderad morgonen efter över hur den hamnade där och varför jag i tröttheten hade tänkt att en glass passade under kudden 😂
 
Och alla dom gångerna jag vaknat mitt i natt, fått för mig att jag är sen till skolan, klätt på mig, fixat hår och borstat tänder, ätit frukost och gått till bussen. För att inse min miss när jag insett att det är kolsvart ute, bussen inte är i tid och jag börjar bli irriterad på att den är sen och det går upp för mig att anledningen till att jag är helt ensam ute är för att klockan är två på natten :rofl:
 
Inte trött kanske, men nervös satt jag, i vad som iaf då kändes som en evighet, och desperat ryckte i spaken vid ratten för att få igång vindrutetorkarna under säkerhetskontrollen för BE..
Det gick lite bättre när jag insåg att testa spaken på andra sidan av ratten istället, tur att inspektören stod vid sidan av bilen och att det var dagsljus :laugh:
Nämnas bör kanske också att det var min egna bil och att jag har väldigt många körtimmar under de 20 år jag haft körkort 😅
 
Den gången var jag visserligen inte bara trött utan också nyopererad, men jag lyckades inte ta mig ut från toan på sjukhuset. Jag låste upp och försökte skjuta dörren åt sidan, men det gick inte. Efter många försök och stigande panik försökte jag öppna genom att öppna dörren utåt på normalt vis. Det lyckades utmärkt. 😅
 
Jag är drottningen av tankspriddhet, lägger man hjärntrött på det så kan det hända mkt spännande. (Auto correct ville dock skriva hjärntvätt och inte hjärntrött 😝)

Har några klassiker som går igen med lagom mellanrum,

Häller juice i morgon kaffen, kan lova er att mjölk är ett bättre alternativ....och värsta alternativ är nog om det råkar bli fil

Tar fel på random kräm vs tandkräm och börjar borsta tänderna, smakar inte heller så där särskilt kul 🤦

Försöker ta mig ur bilen, blir sjukt stressad av att jag inte kommer mig upp och ut ur sätet, kommer på att jag fortfarande har bältet på mig :bag:

Börjar lösa korsord och kommer efter en stund på att jag inte skriver in orden jag löst 🙈🤨

När jag lämnat på förskolan och hör konstiga ljud, typ floff floff floff, kollar ner på fötterna och inser att jag har glömt ta av mig dom här blå plastskydden man sätter på skorna 😅

Nog hur mkt mer som helst, men dom här händer "ofta"
 
Vet inte om jag kan skylla på trötthet men varje gång jag ska åka och handla tänker jag käckt att jag inte får glömma att ta med en pappkasse. Jag har många pappkassar hemma numera….😂 Priset tog jag senaste gången då jag på väg ut med ett skratt sa till sambon att ”nu ska jag minsann inte glömma kassen” varpå jag går två steg, tar på mig skorna och går ut. När jag kört iväg inser jag att nä, ingen kasse har jag med mig 🤪
 
Vet inte om jag kan skylla på trötthet men varje gång jag ska åka och handla tänker jag käckt att jag inte får glömma att ta med en pappkasse. Jag har många pappkassar hemma numera….😂 Priset tog jag senaste gången då jag på väg ut med ett skratt sa till sambon att ”nu ska jag minsann inte glömma kassen” varpå jag går två steg, tar på mig skorna och går ut. När jag kört iväg inser jag att nä, ingen kasse har jag med mig 🤪
Det finns en anledning till att jag har ett gäng kassar i bakluckan på bilen :D :D
 
Efter en lång dag på jobbet, har glömt gå ut med min soppåse innan jag låste köksdörren (restaurang) så jag tänker att den tar jag på vägen ut.
Tar sen soppåsen, går förbi soptunnorna, går till parkeringen, slänger in väskan och soppåsen i baksätet på bilen.
Inser trött att jag på riktigt tagit med 125literssoppåsen ända till parkeringen.🙄
 
Jaaa du, bara man hade kommit ihåg att lägga ut några i bilen 😁
Jag har tvingat mig själv att köp en ny flergångskasse varje gång jag glömt, nu ligger dom strösslade i alla bilarna, intryckta bredvid byrån i hallen, i garderoben osv. Lever efter devisen att är dom överallt så går de inte att glömma hur tankspridd jag än är 😅 kan till och med påstå att det oftast fungerar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 010
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 817
Senast: Sel
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 547
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Alltså jag behöver duscha, jag behöver städa och jag behöver få ordning. Men jag har noll motivation Noll ork och hjärnan skenar i 120...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 648
Senast: baraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp