gul_zebra

Trådstartare
Hupp, dags att hänga ut mig själv igen...
För snart 3 år sen träffade jag en karl på nätet. En karl som gjorde det till sin generalplan att vara så oemotståndlig att jag inte skulle kunna låta bli att träffa honom. Och nog gick det vägen allt... Jag skulle absolut inte träffa nån men det kändes helt enkelt så jävla bra och rätt på nåt sätt, så vi sågs och har sen dess varit kk. Ett par månader senare föll jag pladask för honom. Den där karln är det bästa som någonsin hänt mig. Jag har aldrig någonsin älskat någon, var tveksam till om jag ens kunde, men så kom han... :love: Känslorna har däremot inte varit besvarade och det har varit riktigt jobbigt att leva med. Till det har jag deppat ihop dels av minipiller, och dels av mina vitaminbrister och icke fungerande sköldkörtel. Den sista tiden har vitaminbristen och sköldkörteln åtgärdats och jag har äntligen börjat må bättre, inte helt bra men det går iaf uppåt liksom. Han har föreslagit förut att jag ska träffa någon annan istället, och jag har funderat på det. Sista tiden har det gått längre åt det hållet men jag har inte alls känt mig redo för det än.

Natten till lördag bröt han. Han säger att han vill fortsätta ses som vänner, men inte mer. För att jag uppenbart mår skitdåligt, för att det vore bättre för mig om jag träffade någon annan. När jag äntligen faktiskt började må bättre... Och, ja... Jag går under. Vill mest lägga mig ner och dö typ. Jag klarar inte det här, jag vill inte, jag orkar inte, jag tar hellre ett nackskott. Jag vill bara att han ska komma och hålla om mig och göra det ogjort, men icke... Jag vet att han har rätt, det är säkert bäst såhär, men jag vill inte att det ska vara bäst såhär, jag vill bara ha honom kvar. Bara en vecka till, en dag till, en timme till, en liten stund till... Men icke.

Hur gör man nu? Hur i helvete hanterar man skiten? Hur går man vidare? Hur gör man för att inte bara gå under helt och hållet? Hur gör man för att inte fastna i elaka tankar? Hur gör man för att hantera att man aldrig kommer få den där omfamningen, god natt-pussarna, de nattliga fyllesamtalen, de fina smsen, doften på kudden eller bara att få ligga bredvid och vara hur nöjd som helst med att lyssna på hans andetag och små små snarkningar? :cry:
 
Man börjar med att ANDAS, långa djupa andetag. Låter känslorna komma, om de vill. När känslorna vilar sig ett tag fortsätter man att andas.
 
Hm, jag blir skeptisk. Han bryter för att du mår dåligt? För mig låter det som att han är ego och inte orkar ta i att du mår dåligt. Att han inte är någon att hålla i när det blåser. Min gissning är att han tror att det krävs mer än vad det gör för att få en människa på rätt körl.

Hur man gör? Man har sin sorg och accepterar att den finns. Kör hela sorgeprocessen som det faktiskt är. Sen har jag iaf haft nytta av att vara kreativ. Att jobba med känslorna och tankarna genom att exempelvis skriva, rita, måla, pyssla, sy, sticka, virka, etc.
 
@Squie Tvärtom, han är en bra karl som gjort sitt bästa under de här åren och helt enkelt inte vill såra. Vad ska han göra liksom, trolla fram känslor för mig?
 
@Squie Tvärtom, han är en bra karl som gjort sitt bästa under de här åren och helt enkelt inte vill såra. Vad ska han göra liksom, trolla fram känslor för mig?

Är han bra om han lämnar dig när du som bäst behöver honom?

Jag blir som sagt skeptisk utifrån vad du skriver men det är du som har umgåtts med killen under åren o vet hur han funkar.
 
@lil-sis Det är nog rätt mångfacetterat skulle jag vilja säga.

@Squie När ska han göra det då? Om 10 år? Lämnar helt gör han ju inte heller, han vill fortsätta ses men som vänner säger han. Jag vet inte om jag klarar det men det hänger ju isf på mig.
 
Tänker som du , försvinner känslorna 'r det ju svårt att fortsätta på det känsliga planet
Fin gest att han vill vara din vän men förstår också ifall du inte pallar det :( ...usch vad svårt
 
Man slutar älta! Det är första steget. Man tar ingen hänsyn till nyfikna människor som vill veta varför eller som vill reda ut varför han gjorde någonting. Du ska inte behöva förklara vad han gjort som är bra eller dåligt. Punkt. Det är slut och det kommer inte att ändras, så det är ingen idé att älta varför hit och dit, det mår man inte bättre av.

Som någon annan skrev så handlar det om att bara köra hela sorg-processen fullt ut. Gråt, var ledsen, bli arg, gör andra planer i livet, osv. Det som fungerar bäst är dock att hålla sig upptagen med andra aktiviteter så man inte har så mycket tid att tänka på det som varit.

Det är klyschigt, men tiden läker faktiskt alla sår. Det gör ont och det kan göra ont länge, men det lägger sig med tiden.
 
@lil-sis
@Squie När ska han göra det då? Om 10 år? Lämnar helt gör han ju inte heller, han vill fortsätta ses men som vänner säger han. Jag vet inte om jag klarar det men det hänger ju isf på mig.

Nu hänger jag nog inte riktigt med vad du menar med "När ska han göra det då?". JAG blir som sagt skeptisk, det betyder inte att jag har rätt på något sätt. JAG ser det som att han vill ha kaka o ändå äta den. Tillgång till dig som kompis men att det inte krävs något av honom som en partner kanske gör. Är han rädd tro? Rädd för att han tror det krävs mer av honom än vad det kanske gör. Men åter igen, du sitter på facit. JAG blir som sagt skeptisk.
 
@Squie När ska han lämna menar jag. Om han inte ska få lämna nu, när ska han få göra det?
Nej, han kastar snarare bort kakan... Vi var alltså aldrig ett par utan vi var kk. Skillnaden för honom innebär i stort sett att han inte hoppar i säng med mig längre.
 
Är han rädd tro? Rädd för att han tror det krävs mer av honom än vad det kanske gör.
Men varför spelar detta någon roll? Han har ju sagt att han inte vill träffa henne mer på det viset och har gett en förklaring. Vi vet alla att den förklaringen inte behöver vara sanningen, det är bara en förklaring han ville ta.

Sluta älta skiten - då kommer man över saker och ting snabbare.
 
Är han bra om han lämnar dig när du som bäst behöver honom?

Jag blir som sagt skeptisk utifrån vad du skriver men det är du som har umgåtts med killen under åren o vet hur han funkar.
Ts skriver ju att han lämnar henne nu,när hon mår bättre.

Han verkar ju ha varit ärlig från början om att hennes känslor inte är besvarade.

Vad tycker du att han ska göra?
Fejka?
 
". JAG blir som sagt skeptisk, det betyder inte att jag har rätt på något sätt. JAG ser det som att han vill ha kaka o ändå äta den.

Jag förstår inte vad du är ute efter. Skeptisk till vad? Att han egentligen vill vara tillsammans med TS men fejkar? Vad tvivlar du på - att han gjort slut? Och vad spelar det för roll vilken anledningen är, det är ju ju slut och det är vad som är smärta för TS. Att hålla på att älta fram och tillbaka känns bara så himla meningslöst i det här stadiet.

Till TS. Det finns inte mycket att göra mer än att komma ihåg att andas. Gråta. Andas mer. Låta tiden gå. Till det är en vecka, en månad och ett år från nu. Till slut gör det inte smärtsamt ont längre, utan mer som en värk som med tiden dämpas. Men något botemedel finns tyvärr inte. Det känns ofta bättre att vara sysselsatt med annat, låta livet ha sin gång.

Var snäll mot dig på rätt sätt.
 
Nackdelen med Buke. Om ni läser mina inlägg kommer ni att hitta att jag skrev att JAG blev skeptisk. Jag har också skrivit att jag bedömer mina ord på vad TS skriver i tråden men att HON HAR FACIT och således vet vad hon har framför sig.

Snacka göra höna av en fjäder.

I all välmening. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 947
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
Svar
15
· Visningar
435
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 187
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp