Sar

Trådstartare
Jag kommer att behöva använda duploskor fram två skoningsperioder. Jag har läst att de har bra fäste och undrar om jag kommer att våga rida på fibersand 1-2 ggr/vecka (broddsäsong skruvar jag bort frambrodden och har kvar i trakten då jag rider på fiber).
 
Jag kommer att behöva använda duploskor fram två skoningsperioder. Jag har läst att de har bra fäste och undrar om jag kommer att våga rida på fibersand 1-2 ggr/vecka (broddsäsong skruvar jag bort frambrodden och har kvar i trakten då jag rider på fiber).
Har inte ridit på fiber, men från det jag sett tror jag du tappar allt glidmoment.
Jag var nöjd med Duplo tills det blev förutsättningar på grusvägen som gjorde att det blev just så. För bra grepp. Då tog jag av de så fort han skoddes.

Jag skrev en tråd om Duplo för ett tag sedan. Ska se om jag hittar den.
Varför behöver du Duplo?
Kan det finnas ett annat alternativ.
 
Har inte ridit på fiber, men från det jag sett tror jag du tappar allt glidmoment.
Jag var nöjd med Duplo tills det blev förutsättningar på grusvägen som gjorde att det blev just så. För bra grepp. Då tog jag av de så fort han skoddes.

Jag skrev en tråd om Duplo för ett tag sedan. Ska se om jag hittar den.
Varför behöver du Duplo?
Kan det finnas ett annat alternativ.
Tack för svaret. Jag behöver (på vetrinärs rekommendation) ha limskor under två skoningsperioder efter hovinflammation pga sömtryck. Duploskor verkar vara det som fungerar bäst då de både kan broddas med 4 brodd samt att det står att man inte behöver snösulor pga skons konstruktion.
Jag rider vanligtvis på fiber 1-2ggr per vecka vintertid med traktbrodd (tar bort tåbrodden då).
 
Aha. Mina limmade inte fast utan sömmades fast. Ser nu att det finns en Duplo glue tillsats som jag missat att det finns förut 😅. Har ju dock inte haft behov av limskor så.
 
  • Gilla
Reactions: Sar

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 577
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 246
Senast: nexxa
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
763
Senast: Badger
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp