Mycket upprörd herre som tillslut fick nog. Han snurrar runt och hotar och hytter med vingarna åt alla håll och säger att - Nu är det JAG som sitter HÄR! :rage:
12.jpg

Får se om han gör om detta igen. 😅
 
Lyfta vingarna gick han också med på: :heart
02.jpg


Skulle vilja ha en där han är vänd med ryggen mot mig med vingarna ute, men tittar bakåt. Får se om jag kan lyckas med det konststycket, det krävs oftast lite mer tillit för att de ska tycka det är okej att jag vrider och vänder på dem men han sitter stadigt när han väl är uppe så det är nog inte omöjligt att få till med tiden.

Fördelen med honom när det gäller fotografering är att han inte gillar att ha andra duvor nära om de inte beter sig, så han blir oftast ensam kvar i handen i slutändan vilket gör det lite lättate att ta kort.
 
Blåbäret har varit borta jättelänge och jag blir alltid orolig över dem när de försvinner sådär. Så det var bara skönt att bli attackerad av ett hungrigt Blåbär imorse! 🥰😂

Fick en jättefin bild på det lilla livet: :heart
07.jpg
 
Fast det här är mer DEN:
08.jpg

Målmedvetna stora kliv! 🤣

Blåbäret hade fått en massa hårstrån runt ena foten, men inget som ströp åt än utan bara trassel. Duktig bebbe som kom förbi i tid! :heart

Men denna underbara skitungen alltså, inte en minsta orosrynka på den fågeln när jag la busungen på rygg. Gick snabbt att klippa bort trasslet och så släppte jag direkt. Blåbäret bara vänder sig i knät, tittar rätt upp på mig och undrar vart FRÖNA är!?
 
Blåbäret må vara ett kaxigt yrväder men den verkar ha bra koll på vilka man inte stör eller bråkar med. Och beter man sig och ser till att inte vara ivägen har Charmör inget emot att samsas, så man får sina frön tillslut: :heart
09.jpg
 
Haha, tycker du? Känns oftast som om de talar om vad de heter själva med sina personligheter så jag kan inte riktigt ta äran för det. :o Ibland blir jag mest "Men du kan ju inte komma och säga att du heter Karlsson på taket!?" :rofl: Och när de är välkända men ändå inte talar om sina namn så har jag ju fått jättebra namförslag här. :heart

Jag tror att det liksom är det jag gillar; att de fått sina namn efter vad de är eller ser ut och det gör det så unikt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp