Gullungen! :love:
01.jpg
 
Igår var det så många trådduvor att jag tappade räkningen, den i spoilern var dock den värsta så de flesta lär klara sig utan men.

Hade aldrig haft en tanke på att det skulle kunna orsaka skador på något innan jag började kolla duvfötter. Men sånt här kan människohår ställa till med. :(
08.jpg
 
Blir alltid lite paff när en välkänd duva får tråd på sig, vet inte varför jag blir det för de trampar ju omkring precis lika mycket som de andra.

Blick hade åkt dit på tråd denna gången, men det var snabbt bortklippt och ingen fara med foten. Blickietass i trassel:
09.jpg
 
Lillefläck ser sig inte för när han går! 😱 Trampade rätt på pyttefågelns stjärt till dens stora förtret:
01.jpg

Fattar inte att de vågar springa mellan duvornas ben så som de gör när de är så små!? De verkar dock vara så kvicka och tåliga att de inte ser det som något större problem, även om jag får hjärtat i halsgropen när de kastar sig in i en hög med duvor!
 
Lillefläck ser sig inte för när han går! 😱 Trampade rätt på pyttefågelns stjärt till dens stora förtret:
Visa bifogad fil 99398
Fattar inte att de vågar springa mellan duvornas ben så som de gör när de är så små!? De verkar dock vara så kvicka och tåliga att de inte ser det som något större problem, även om jag får hjärtat i halsgropen när de kastar sig in i en hög med duvor!
Men så dråpligt 😂
 
Ballerinan hade hamnat i trassel för andra gången i sitt liv, tokstollan fick förstås även detta bortklippt. Som tur var hade inte trådarna hunnit skada foten, det enda som tog skada var nog hennes stolthet när hon blev lagd på rygg igen. Lite sur tjej men verkade inte rädd och hoppade upp på axeln igen någon minut senare bara.

Tjusiga tjejen: :heart
02.jpg


Kollar hennes fötter extra ofta och noga på grund av att hon sitter på axeln så mycket. För även om jag flätar upp mitt hår så smiter det ibland ut som på bilden och det är inte alltid jag hinner få undan det igen innan hon klampar omkring i det. Så Ballerinans fossingar är nog de mest inspekterade duvfötterna i stan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp