Den har vad jag kan se inte en enda färgad prick någonstans på hela kroppen, bara helvit överallt:
06.jpg
 
Det är så olika när det gäller vilka som får sitta ifred och inte. Vissa är duvmagneter och andra verkar vara duvavisande utan ansträngning.

Akvarellduvan är en av dem som VILL sitta ifred men som får anstränga sig lite för det - hotvinge upp i förebyggande syfte!
13.jpg
 
Pinglan har varit borta mycket, men jag fick iaf se henne nu i veckan. Tycker hon ser trött, smal och risig ut. :( Hon är ännu försiktigare än hon brukar vara så jag fick inte känna på hullet eller titta närmare.

Fick ingen bra bild på henne när hon väl kom förbi heller - jag var mest upptagen med att se till att hon fick i sig mat, men här är ett bildkollage från tidigare i år som jag aldrig la upp av ngn anledning:
01.jpg

Hon är ju så ljuvlig! :love: Hoppas verkligen det bara är ruggning/barnbakande som gör att hon ser sliten ut nu så att hon inte är sjuk eller något. :cry:
 
Sue verkar helt glömt bort att han var ett mycket blygt barn som bara satt och kikade på mig på tryggt avstånd:
03.gif

(Han ville egentligen ha frö och läxa upp surduvan som sitter på armen, men blev tvångsklappad istället. Hemskt!)
 
Från förskräckt till coolugn på en sekund. Stärtviftningen! x)
14.gif


Det finns ett ljud duvor kan göra med kroppen när man fångar dem, det knakar! :nailbiting: Grejen är att de verkar bara göra detta ljudet när de blir rädda när man fångar dem, för det var så länge sen jag hörde det att jag faktiskt glömt bort det. Men denna gjorde knakljudet.

Vet inte vad det är som låter, kan kanske vara någon förberedelse för att släppa fjädrar om det behövs så att de kan komma loss? Jag har försökt googla det och även frågat viltrehabiliterarna som också är välbekanta med ljudet men de visste inte heller vad det beror på, bara att det inte är något farligt.
 
Det här är förresten Dammtussen just nu: :eek:
12 2.jpg


Jag hade tydligen helt fel när jag trodde hen var heterozygot grizzle, uppenbarligen är det dubbel uppsättning av grizzlegenen. Nästan alla nya fjädrar som kikar fram är vita, precis som om hen skimmlar av.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp