Man kan ju inget annat än att älska det här trynet! :love:
10 4.jpg


Persson blir mer och mer bekväm med mig vilket gör att jag kan hjälpa honom mer och mer, och han har blivit säkrare på sin egen förmåga också. :heart Han sitter inte bakom och väntar hela tiden längre utan tar tillfällen att hoppa upp själv. Så duktig gubbe!

De handikappade duvorna landar allra helst nära armvecken har jag märkt, antar att det är för att de får stöd av överarmen på ena sidan, de landar alltid med sin dåliga sida lutad mot mig om de kan. Så Perssons sida är högerarmen, där tycker han att han sitter bra! :heart
 
Senast ändrad:
Jag ska inte ha fler favoriter har jag sagt till mig själv. De är så många redan! Men så kom denna bebben, kolla stilen! Den är helt fantastisk! :love:
01.jpg


Den är så galet charmig, målmedveten och intensiv - så jag bara föll pladask. Den springer omkring runt mina fötter som en liten galning, piper när den inte får som den vill, sitter och plirar lurigt och förväntansfullt upp på mig - så tillslut kunde jag inte stå emot och skopade upp den ändå. Den förstår saker väldigt fort för att vara så pytteung och flyger redan upp i handen helt själv! 😲
 
Isgris tycker det är mycket viktigt att han ska få sitta i hand/knä. Men han vill sitta där själv så jag får ju hålla lite koll på honom så att han inte bråkar, lyckligtvis är han ju oftast lätt att lugna ner/stoppa.

Isgris på krigsstigen - påväg upp för att köra bort andra duvor längre upp på armen. Han ser verkligen arg ut! :eek:
02 4.jpg
 
Så Isgrisen har fått ett jobb - vakta trådduvor. Enda gången jag inte stoppar honom från att läxa upp duvor höger och vänster är när jag har fått tag på en trådduva. Då är han hjärtligt välkommen att vakta knäet hur han vill så det inte blir en massa duvfötter på trådduvan eller duvor som landar på handen jag klipper tråden med. Han sköter sitt jobb exemplariskt! :p

Här är en som Isgrisen vaktade så jag kunde klippa loss den ifred: :heart
03 0.jpg

När jag skulle släppa den blev det dock fel, för Isgrisen satt ivägen så den kröp in i jackan först istället men med lite hjälp hittade den ut och förbi stora farliga Isgrisen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp