Dvärgpinscher

Sv: Dvärgpinscher

Hundar i allmänhet kostar väl mellan 8000-10000 kronor nu, lite beroende på ras, efterfrågan och uppfödaren i allmänhet.
 
Sv: Dvärgpinscher

det är rätt ovanligt med dp va?
jag har suttit och bläddrat på internet och försökt att hitta en hund som skulle passa mig, och jag har kommit fram till att det måste vara en dvärgpinscher. har en flatte nu och skulle vilja hja något mindre, men ändå en som man kan göra saker med, vara aktiv med.
hur tycker du att det är att ha en dvärgpinscher?
 
Sv: Dvärgpinscher

Att ha en dvärgpinscher är en sann glädje ska du veta =) och även en utmaning :d
Vad roligt att du funderar på denna underbara ras. Mitt tips till dig är att du kontaktar lite kennlar och gärna går och besöker de så att du får dig en lite "insider" uppfattning på hur rasen är m.m.

Lycka till!
Britzyk Bell
Bellocean
 
Sv: Dvärgpinscher

tack för tipset!
jag tycker om utmaningar och känslan sedan när man har lyckats (om man nu gör det :))
 
Sv: Dvärgpinscher

Här uppe är det väldigt ovanligt, ingen vet vad det är för ras man har och dom ser inte klokare ut när man förklarar heller. ;)
Men enligt mig är det en helt fantastisk ras och en dvärgpinscher skänker livskvalitet! :bow:
Det är helt klart den roligaste hund jag stött på. Har aldrig träffat en hund som är så GLAD och så positiv. Hon tackar aldrig nej till att hitta på någonting kul. Hon är näst intill omöjlig att trötta ut.
Sen är det en sann myshund, i alla fall mitt exemplar. Har aldrig hört talas om en dvärgpinscher som inte vill dela säng med husse eller matte. ;)
Jag ångrar inte mitt val och kan skvallra om att nummer 2 redan är planerad. ;)
 
Sv: Dvärgpinscher

oj va mysigt det låter!
jag har en flattik och hon är så underbar och jag tycker så mycket om henne, men hon är inte alltid det mest aktiva och explosiva hunden och jag vill ha någon som är med mig till 100 procent om vi ska göra något, nån lite mer intensiv..
 
Sv: Dvärgpinscher

Intensiviteten är det inget fel på. Det är full fart.
Men sen finns det ju ändå saker som jag uppfattar som mindre bra med rasen. (om än det positiva väger över, helt klart).
Dom har ju mycket vakt, det är tuffa små hundar. Man måste vara väldigt säker på sin position som ledare.
Sen har jag en lite nervös krabat och jag har fått jobba mycket på hennes tillgänglighet. Nu är det inget stort problem egentligen och om man vill ha en hund som ska älska alla man möter är det nog inte en dvärgpinscher man vill ha. ;)
Förut var hon ganska nervös kring främlingar och ville gärna skälla på folk på stan. Nu har jag dock tränat så pass mycket med henne att hon kan gå på stan helt likgiltig, till alla dom som vill hälsa på hennes stora förtret. :D Hon ägnar inte människor en blick om hon inte är intresserad av det själv. En liten diva är vad hon är. ;) Idag träffade jag två bekanta på stan och dom försökte få prata med henne men hon bara satte sig ner, tittade åt ett annat håll och verkligen demonstrerade hur ointresserad hon var av dem. :D
Men dock en helt fantastisk hund att jobba med. Hon är lättlärd, glad, vill vara till lags. Hon har en helt otrolig naturlig följsamhet och hon håller alltid koll på var jag är. Och hon ÄLSKAR familjen och alla dem hon tycker tillhör den.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har haft två robotdammsugare tidigare. Helt värdelösa modeller 😅 men väldigt billiga också. Jag skulle nog vilja betala runt 4000...
2
Svar
27
· Visningar
1 548
Senast: Rie
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 117
  • Artikel
Hästnyheter Ett trettiotal höbalar på Luleå ridklubb har skurits sönder och nu måste mera mat för vintern till cirka 50 hästar köpas in.
Svar
7
· Visningar
1 161
Senast: skiesabove
·
Katthälsa På lördag ska katterna åka hem till mina föräldrar och bo där i två veckor. Det kommer gå bra, förutom en detalj: resan dit. Det är...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp