DVD-filmer

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

fandango

Jag funderar på att besälla några DVD-filmer inför min flytt till Italien, för att på så sätt kunna lära barnen lite engelska.
Har kollat på filmerna som finns på ginza.se, och när man tittar närmre på nån film står det "Svenskt tal". Men visst kan man ändra språk även på barnfilmerna?
 
Sv: DVD-filmer

Det kan man säkert. Vi har ett gäng dvd med Mumin och där kan man välja finskt eller svenskt tal.
Om du vill ha engelskt tal ska du nog leta på engelska siter.
 
Sv: DVD-filmer

Om du vet med dig att ursprungsfilmen är på engelska, kan du nog räkna med att den finns även på den svenska DVD:n. Att de skriver "svenskt tal" är nog för att ÄVEN det finns.
DÄremot om det är en svensk film, så är det nog inte troligt att de lagt till engelskt tal.
VIll du vara helt säker, så maila deras kundtjänst och fråga, jag har mailat dem ibland och fått svar inom ett par timmar. De är kanon!
 
Sv: DVD-filmer

Det skulle vara bra om filmen hade både engelskt, svenskt och italienskt tal, men det kanske är svårt att hitta.... Funderade på en riktig svensk film, ex av Astrid Lindgren, så barnen kan både lära sig engelska OCH hur det är att leva i Sverige.
 
Sv: DVD-filmer

Astrids mest kända verk finns säkert översatta. Jag har sett Emil i Lönneberga på tysk
TV :-D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Radannons Vi gör en serie för UR med kortfilmer på 9-10 minuter där vi möter idrottande barn/ungdomar från 9-10 år upp till 15-16 år - kids som...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: Filmare UR
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 965
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 277
Senast: Exile
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 085
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp