Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

DVD med ridlektioner och tips?

S

Sassa_S

Hej!
Finns det nån bra DVD-film i handeln som man som nybörjare kan se för att lära sig grunderna i ridning?
Jag håller på att läsa Marcus Ridhandbok just nu, men lite film skadar ju aldrig så att man får _se_hur allt görs i stället för att bara läsa och försöka förstå på så vis.
Mycket tacksam för svar, både tips på böcker och filmer och allt av instruktionsmaterial för nybörjare.
/Sassa

R

Ramn

Sv: DVD med ridlektioner och tips?

Jag har hört talas om en brittisk DVD som heter "Animated Riding" som med hjälp av modern datorgrafik visar vad som händer med hästen i olika moment när man rider. Googla för att se var den går att köpa.

Jag har inte sett den själv, men är lite nyfiken på innehållet, så jag ska nog beställa den från England...

Annars går man väl in på lämplig internetshop för DVD och söker på "häst" eller "ridning"...

Senast ändrad av en moderator:
OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5520 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
31
· Visningar
4 172
Kropp&Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
2 845
Kropp&Själ Hej! Jag har nyligen insett att jag nog är en hsp. Något som förklarar så otroligt mycket. Nu är det så att jag försöker lära mig att...
Svar
5
· Visningar
1 098
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
3 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ensamhetsträning…
  • Ledsen hund

Hästrelaterat

Omröstningar