Dynamiska diskar

K

Kuckeliku

Satt och jobbade då min stora fotodisk försvann...
Blupp!

Datorn är allmänt sjuk så jag hade tänk blåsa om den.
Vid försök att mappa upp den så tyckte datorn att nä...

Då stoppade jag den i en annan dator som ville konvertera den till en standarddisk... men riskerar jag inte att allt försvinner då?

Jag sitter nu och skakar... mycket på denna disken har jag inte backup på...sitter med den blivande backuppdisken i andra knät...men jag han inte
 
Sv: Dynamiska diskar

Första possitiva jag hört senaste halvtimman...
men det står ett stort utropstecken på den...
finns det något program som kan kolla upp och reparera en dynamisk disk?
 
Sv: Dynamiska diskar

får kolla sedan...
just nu fungerar ingenting här hemma känns det som...
 
Sv: Dynamiska diskar

Vad bra. Då kan du lägga de där funderingarna på att göra backup åt sidan igen. ;)
 
Sv: Dynamiska diskar

Hrmf...
Nä, vi skall skaffa en nätverksdisk och så får vi fundera på hur vi skall göra...
300gb bilder är inte det lättaste att ta hand om...
 
Sv: Dynamiska diskar

Jag har råkat ut för samma sak och räddningen var: EASEUS Data Recovery Wizard Professional

Du får rädda datan flytta den till en annan disk sedan för att konvertera till standarddiks behöver man formatera o då är det bra om man lägger den räddade datan på annan disk.

Det kan vara så visst att man bara behöver inportera den i diskhanteraren...men så var det inte i mitt fall....
 
Sv: Dynamiska diskar

inte i mitt heller, det gick bara inte...
fick leta reda på en gammal 40gb, installera xp på den, och montera den 'nya' försvunna disken i den maskine och vips, där gick det att montera....
tackar för programtipset!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 171
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 390
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 016
Senast: Dimmoln
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 558
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp