Dyón Glengordon Collection (träns)...

Sv: Dyón Glengordon Collection (träns)...

Russis skrev:
Lånar...

Hur bra kvalité är det egentligen på Dyon GC tränsen? Att det inte är lika bra som de dyrare Dyon förstår jag, men är Dyon GC bättre/sämre/likvärdiga med andra träns för 500-600 kr (från t ex Hööks)?


Puttar upp frågan igen! :)
 
Sv: Dyón Glengordon Collection (träns)...

Är de små i stoelekarna? Hur är cob? liten stor förhållande till andra?

Kvallité? bättre en tex hööks tränsen för 600?

Färgen? hur bra håller den? osv osv..
 
Sv: Dyón Glengordon Collection (träns)...

Lånar knapp...
Nu vet jag vad som inte stämde på tabacco tränsen när jag tittade på dem i Falsterbo, de har ingen vit dekorsöm längre utan har samma färg på sömmen, var inte alls snygga (dessutom var de i en mkt ful tabaccofärg och såg billiga ut), de svarta var snygga och nu kommer jag som sagt på varför på de svarta var det fortfarande den vita sömmen, utan dessa (som på de tobacco) så var tränset extremt tråkigt.
 
Sv: Dyón Glengordon Collection (träns)...

Jag har strl cob på mitt hbl på 165, men hon har ganska litet huvud, men cob sitter perfekt. mitt har jag varit jättenöjd med.

trans.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Dyón Glengordon Collection (träns)...

har läst igenom tråden och jag är tvärsäker på att sånt träns säljer de i en ridsportbutik här i närheten för 200 kronor, på pannbandet sitter det en liten bricka med typ GC eller CG lite över varandra, tycker när de skiljer så i pris att det inte kan vara samma eller?
 
Sv: Dyón Glengordon Collection (träns)...

Jo, det är så på dom tränsen att bokstäverna går i varandra litegrann (inte mycket, bara lite).

Men det låter konstigt att de är så billiga, om det nu skulle vara samma? Kan det vara något fel på tränsen tro? Någon defekt och att de därför rear ut dom?
 
Sv: Dyón Glengordon Collection (träns)...

ja precis så menar jag på en liten mässingsfärgad "plakett", måste ju vara en billigare kopia, för det var inte rea och det stod inte något om någon rea.
 
Sv: Dyón Glengordon Collection (träns)...

Jag har dte svarta :love: :love: Har tyvärr ingen bild men jag verkligen älskar det. Och jag har också förbyglen .. Köpte dte på falsterbo :)
 
Sv: Dyón Glengordon Collection (träns)...

Är det riktig tobacco färg som typ din sadel eller är det mer cherry? För på bilderna hos Henrikssons är de ju rätt rödbrunt, och den färgen är ju inte tobacco. Jag vill ju ha ett mer cherry träns, inte tobacco... :mad::D
 
Sv: Dyón Glengordon Collection (träns)...

Tomaten skrev:
har läst igenom tråden och jag är tvärsäker på att sånt träns säljer de i en ridsportbutik här i närheten för 200 kronor, på pannbandet sitter det en liten bricka med typ GC eller CG lite över varandra, tycker när de skiljer så i pris att det inte kan vara samma eller?

Nää, detär ett annat märke...
 
Sv: Dyón Glengordon Collection (träns)...

_Peplis_ skrev:
Jag har strl cob på mitt hbl på 165, men hon har ganska litet huvud, men cob sitter perfekt. mitt har jag varit jättenöjd med.

Men hade full blivit för stort verligen? Jag tycker sidstyckena satt så lång ner på ditt träns.
 
Sv: Dyón Glengordon Collection (träns)...

provider skrev:
Jag gillar färgen. Jag har inte råd att kopa träns for 2500:- så då får man noja sig med lite småfel.
Hade helst inte velat haft vegetabiliskt läder men jag gillar designen.
Frågan är om tabacco-flugan kommer hålla sig så länge till?

Varför inte? Att det är vegetabiliskt har väl bara med garvningen att göra?
 
Sv: Dyón Glengordon Collection (träns)...

Elektron skrev:
Men hade full blivit för stort verligen? Jag tycker sidstyckena satt så lång ner på ditt träns.

Jag har full och jag har ett E.fullblod , Fast har ett rätt så stort huvud :p Fick bara göra några nya hål i på övre och neder remmen på pullarn.
 
Sv: Dyón Glengordon Collection (träns)...

det kan ha passat, men eftersom alla andra träns jag har som är strl full på är för stora så tog jag cob.. Det hade hursomhelst blivit massa långa remmar som hänger o slänger. inte fint
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tillhör en generation som växte upp med engångsbindor och tamponger som mensskydd. Alla miljövänliga flergångsalternativ som finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 219
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Med flock menar jag 3 eller fler hundar. Vad tycker du är det bästa och det sämsta med att ha en flock hundar? Är din flock homogen...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 179
Senast: igbest
·
Utrustning Ska köpa ett nytt ländtäcke inför vintern och vill gärna ha lite tips! Vill ha: - Fleece eller ull i bra kvalitet, alternativt ngt...
2
Svar
24
· Visningar
2 073
Senast: Harmomini
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 517
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp