Dyon Remontnosgrimma! snälla hjälp mig

silversvart

Trådstartare
Hata Dyon tränsen att man inte kan byta nosgrimma på dom :(

Iaf har alltid haft Aschen nosgrimma på min häst då jag tkr de är snyggast o hon har trivts bra på de.

I dressyren e hon hur mjuk o fin som helst och där spelar ingen roll om jag har nosgrimma eller ej och när vi hoppar är hon också lydig och snäll.

Men så när vi rider ut blir hon rätt taggad och där kan hon ta bettet o bli lite för pigg så jag har haftt aschenrem på henne och det har funkat hon sticker inte men hon vill då gärna gå me huvet rätt högt och kan inte riktigt slappna av, trodde de va för att hon va rätt taggad bara.

Men så av lathet så provade jag en av isisarnas träns med remont på och hon gick så himlans bra med de hon var hur mjuk och fin som helst och slappnade av och galopperade till och med i en lugn avslappnad galopp i form ute :laugh:

Men de jag undrar var iaf vart man kan köpa dyons remontnosgrimma då jag har ett Dyonträns, fick köpa de billigt nytt för ägaren hade bytt till svart utrustning :laugh:

Men det är ju förargligt att man måste köpa nosgrimman i samma märke :(

Men men vart finns dom och hur hiskeligt mkt kostar en lös nogrimma till tränset?
 
Sv: Dyon Remontnosgrimma! snälla hjälp mig

Gå in på Equality Lines hemsida, där finns deras åf.
 
Sv: Dyon Remontnosgrimma! snälla hjälp mig

*kl*
Som sagt kolla deras hemsida och kontakta närmaste hästaffär så får dom beställa hem en till dig, dom brukar inte finnas att köpa lösa.. Min ridsportaffär beställde hem en till mig, fick betala runt 800 kr för den.
 
Sv: Dyon Remontnosgrimma! snälla hjälp mig

satans vad dyrt köpte hela tränset för 1500 med tyglar, kanske ska köpa ett till träns med remont istället eller sälja mitt och köpa ett annat
 
Sv: Dyon Remontnosgrimma! snälla hjälp mig

Mmm visst är det trist, jag kollade nyligen upp detta när jag stod och klämde på ett men började fråga personal hur mycket en ställbar remont skulle gå på....och dom sa minst 800:- så... jag tror jag köper nåt annat.
Har du sett HG's dom har jättefina och välsydda (ok dyra men dom kan man ju ha vilken nosgrimma som helst på så är värt investeringen)

Jag gillar också remont ;)

Vilken modell är det du har på dyón'et? Är ju nästan att man blir sugen ändå haha

edit: kom på att jag inte frågade storlek? Jag har ju arabtjej så cob eller kanske tom. ponny, hört att dom är lite stora i stolekar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dyon Remontnosgrimma! snälla hjälp mig

Oh! vet du om dom finns i brunt? det är en sån jag vill ha ju men har inte jättebudget tyvärr.
 
Sv: Dyon Remontnosgrimma! snälla hjälp mig

jodå, det finns :) själv känner jag att en sådan är det enda alternativet, eftersom dyon envisas med att inte tillverka svarta träns med ss spänne :mad:
 
Sv: Dyon Remontnosgrimma! snälla hjälp mig

mmm jag ville också egentligen ha träns med ss spännen, eftersom jag har allt annat i ss.

Men vad trevligt, jag gissar att dom inte är så dyra, står ju inget pris.
Hoppas bara att min kan ha ponny för fanns ju bara det och full.

Tack för tips!

ps. har läst att Capone har bruna ställbara fodrade ramont nosgrimmor också, bara att jag inte har nån aning om var man köper Capone saker!
 
Sv: Dyon Remontnosgrimma! snälla hjälp mig

jag har tyvärr full på mitt träns, det blir nog att jag säljer det och köper ett annat kvalitetsträns med remont på, hon gick sjukt bra på dressyrpasset idag med remonten så de e ju bara till att införskaffa en sån.
 
Sv: Dyon Remontnosgrimma! snälla hjälp mig

Tack för länken den borde ju passa :laugh: fast ser de konstigt ut om inte spännena e lika dana? mitt träns har ju mässing spännen
 
Senast ändrad:
Sv: Dyon Remontnosgrimma! snälla hjälp mig

justdet ja.. med treadstone har också en variant :idea:
 
Sv: Dyon Remontnosgrimma! snälla hjälp mig

såg ett begagnat zaldi på annons som var fint men lite väl begagnat, vet någon var man kan köpa dessa nya och vad de kostar?
 
Sv: Dyon Remontnosgrimma! snälla hjälp mig

Tack det var precis det jag menade:) Jag är helt kär i det tränset!
 

Liknande trådar

A
Träning ja, jag vet ärligt talat inte längre vad jag ska ta mig till... köpte för ca 1 ½ år sedan en varmblodsvalack..hur fin, snäll och lugn...
2
Svar
23
· Visningar
2 719
Senast: älgen
·
  • Låst
Utrustning det är så att jag börjar få nog av min stora bomlösa sadel.... jag har en liten islandhäst med en rygg på MAX 35cm och det skulle...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 190
Senast: Camilla_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp