Dyra sadlar och medryttare

Någon gav den kommentaren tidigare i tråden och även tidigare Buketrådar. Vissa rider inte alls med sina sadlar i regn, man håller med en extrasadel för uteritter och regnritter. Vissa sadlar i specialläder kan bli fläckiga, prickiga, tappa färg och bli fula i lädret av väta/regn. Och det är sadlar i övre prissegmentet jag syftar på nu.
Jag har iofs svart sadel. Bruna sadlar kan ju vara mer känsliga, men trodde det brukade försvinna när man putsar..
 
Jag har iofs svart sadel. Bruna sadlar kan ju vara mer känsliga, men trodde det brukade försvinna när man putsar..
Ja, för det mesta gör det det. Men vissa bruna sadlar kan få vissa mer permanenta skiftningar. Tror det kan bero på hur pass välvårdad sadeln är - smord/vaxad som stöter bort vattnet eller torrare och törstigare.
 

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 863
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 441
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Jag har nyss blivit medryttare till en 24 årig ponny. Eftersom han är såpass gammal så är han mest skogsmulle nu. Hon som äger honom...
Svar
12
· Visningar
1 824
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 088
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp