Dyra sadlar stals hos ryttarklubb

Sv: Dyra sadlar stals hos ryttarklubb

Det är så tråkigt att folk inte kan få ha sina saker ifred, man blir så förbannad! :mad:

Men att flera tränsar hade försvunnit lät lite kul :rofl: Hästintresserad journalist förstår jag.. ;)
 
Sv: Dyra sadlar stals hos ryttarklubb

Det här var ju riktigt roligt!

Flera så kallade tränsar har försvunnit. Tränsarna sitter runt hästarnas huvuden när de rids.
 
Sv: Dyra sadlar stals hos ryttarklubb

Ja alltid lika roligt att dom inte kan några enkla hästord eller ens att deras svatvningskontroller på datorn kan dom :smirk:

Tråkigt att en massa sadlar blivit stulna, hände samma sak på GRS för inte så länge sedan låter som om att det mycket väll skulle kunna vara samma tjuvar som härjade på fältis nu.

För övrigt vill jag poängtera att fältis inte har kvarka. Det var en häst som åkte in på klinik där dom upptäckte att hästen hade kvarka bakterier och fick åka hem. Sedan insjuknade en häst men proverna visade att det inte var kvarka. Så fältis har inte kvarka utan är återigen en öppen annlägning. Hästen som insjuknade har gått eller går fortfarande på pencilin har inte hört något om det men ska ditt idag. Men som sagt proverna visade redan i fredags att hästen i fråga inte hade kvarka.
 
Sv: Dyra sadlar stals hos ryttarklubb

Fast lite försiktig kan man ändå vara när det gäller kvarkan. Farre Har fått 40graders feber igen, och det visade sig att han gick på pencilin när det gamla provet togs. Dom har nu tagit nya prover på honom. Igår hade visst febern gått ner till 38.5, men den stiger mot kvällen. Något fel ärdet iallafall, och vi får hoppas att det inte är något smittsamt, tex kvarka.
 
Sv: Dyra sadlar stals hos ryttarklubb

Jo självklart ska man vara försiktiga. Vet själv, våra pojkar fick det när dom var på inridning. Fast det gick iaf över innan dom skulle åka hem igen så det var skönt.

Okej, synd. då vet man alltså inte hur det ligger till om det e kvarka eller inte? Vi får hoppas att det bara är något riktigt segt, kan ju vara det nu när det varit så skumt väder hela tiden. temperaturen ute skiftar konstant. Jag har ju själv blivit sjuk nu, kände symtomen redan förra måndagen men tog det lugnt då så slog det inte ut föräns i måndags. Hoppas jag får en häst som är snäll i boxen å så där idag, så jag inte får en viss jupiter som det tar en kavrt att få upp framhoven när man ska kratscha. Tror inte jag orkar med det idag.
 
Sv: Dyra sadlar stals hos ryttarklubb

Ja uch att inte folk kan skilja på mitt och ditt.
Undrar vilken klubb som blir drabbad härnest.....:devil:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under natten till söndagen drabbades Vansbro Ryttarsällskap av inbrott. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
683
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sadlar för minst 200 000 kronor stals vid inbrott i tre stall strax utanför Västerås natten till i går. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
598
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (AB) 5 miljoner kronor beräknas rusten av ridstallet i Ytterboda kosta. Stallet är utdömt och kommunen har fram till 2010 på sig att...
Svar
0
· Visningar
735
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Den smittsamma hästsjukdomen kvarka härjar i Tierps ryttarklubbs stall utanför samhället. Tio hästar har eller har...
Svar
0
· Visningar
1 015
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp