Dyrare foder leder till höjda ridskoleavgifter

Bristen på foder efter sommarens torka har gjort att priserna stuckit iväg. Flera ridskolor i Värmdö höjer nu sina terminsavgifter för att klara de ökade kostnaderna. På Siggesta ridskola har de fått sälja en dressyrhäst för att kunna köpa foder.
 
Ja de gör det ju inte för att det är kul, utan för att försöka fortsätta driva ridverksamhet med kvalité, antar jag...
 
Den producent som får 75% av sin skörd förstörd måste ju på ngt sätt få tillbaka åtminstånde delar av de kostnader han har. Så nu är ju marknaden så vist konstruerad, att vid brist på en vara så stiger priset..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
  • Artikel
Hästnyheter Bristen på foder efter sommarens torka har gjort att priserna stuckit i väg. Solna Ridskola höjer nu sina terminsavgifter för att klara...
Svar
0
· Visningar
183
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Bristen på foder efter sommarens torka har gjort att priserna stuckit i väg. Hos Upplands-bro Ryttarförening har en insamling och...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Elfviks ridskola och ridskolan Stockby höjer terminsavgifterna med 4,5 procent för att kunna klara de dyrare foderpriserna.
Svar
0
· Visningar
260
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp