Dzokhar Tsarnaev, misstänkt #2

Caoimhe

Trådstartare
Jag tror inte att händelserna i Boston den senaste veckan har undgått någon. Inte heller att den yngste och överlevande misstänkte, Dzokhar Tsarnaev, endast är 19 år gammal.

Jag vet att ingen kommer att få några svar förrän pojken är förmögen att prata igen, om han någonsin blir det (halsskada, troligtvis resultat efter misslyckat självmordsförsök). Men jag kan ändå inte sluta spekulera och undra hur f*n det här kunde hända. Det är mer än en sak som är så, så fel med hela situationen och jag kan inte sluta störa mig på det.

Tycker givetvis otroligt synd om de döda/skadade och deras familjer. Vad som har hänt är fruktansvärt tragiskt. Men jag kan inte heller låta bli att tycka synd om tonåringen som försatt sig i den här röran. Snälla förstå mig rätt - det han har gjort är så långt ifrån okej som man kommer. Men efter vad man läst om de två bröderna så verkade de vara så olika två syskon kan vara, där den äldre till och med ska ha förhörts av FBI för ett par år sedan och blivit extremist inom sin religion. Det har sagts att han inte passade in i det amerikanske samhället. Lillebrodern var precis tvärt om. Med hans bakgrund verkar det inte finnas mycket som skulle kunna trigga honom till en sådan här handling. Är inte tillräckligt säker på källor för att skriva mer om det nu, dock.

Men en sak jag undrar över - tror ni att storebrodern har en stor del i 19-åringens deltagande? Manipulation, eller var båda eniga om början vad de skulle komma att göra? Jag vet att det inte kan ge några säkra svar, men hur ser ni på det hela?

Fortsättningsvis. Straffen 19-åringen kommer att få. Även om dödsstraff inte längre är lagligt i Massachussetts så diskuteras ändå det som ett aktuellt straff.
Although Massachusetts does not have the death penalty, prosecutors could seek capital punishment at the federal level, the Justice Department official said.

"Given the facts that I've seen, it would be appropriate to use the death penalty in this case and I hope they would apply it in federal court," Sen. Chuck Schumer, D-New York, said Sunday on CNN's "State of the Union."

Read more: http://www.abc15.com/dpp/news/natio...tsarnaev-in-boston-bombing-soon#ixzz2R83Zkd1I
Vad säger ni om det? Tycker ni att det är rätt, eller skulle ni vilja se ett annat straff?

Jag känner mig själv väldigt vemodig över hela saken. Vad som hänt är ofattbart och så fel, men är det verkligen rätt att överväga dödsstraff till en 19-åring, terrorist eller inte?

Helt enkelt, dela med er av era tankar kring det hela!

/Caoimhe, som tycker att det är otäckt att någon nära hennes egen ålder är skyldig till vad som skett den senaste veckan... :(
 
Sv: Dzokhar Tsarnaev, misstänkt #2

Nu har jag väldigt dålig koll på vad som hänt och händelseförloppet kring det hela, men jag håller med Tassetass, dödsstraff är aldrig ok. Speciellt inte på en individ där hjärnan helt klart inte är fullt utvecklad. Det är vetenskapligt bevisat att det är först i åldern kring 25 som den är det. Därför tycker jag att straffet borde mildras. Killen är ung, han har uppenbarligen hamnat snett och borde få en chans - han borde få ett mildare straff. Med det säger jag däremot INTE att man ska bortse från det som hänt, det är helt fruktansvärt!:(

Av det som TS skriver, så vill i alla fall jag påstå att den yngre brodern är manipulerad in det. Då tycker jag att han borde få ytterligare lite mildare straff. Återigen, det är fruktansvärt det som hänt, men han måste få en chans att komma rätt och tillbaka in i samhället.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 842
Senast: fio
·
IT & mobiler öppnade min inkorg igår och detta fanns att beskåda... From: Miss Brenda and Casmin Dear one, May the blessings of God be with...
Svar
19
· Visningar
3 079
Senast: portia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • LGCT Stockholm
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp