E-brevlådor

Angua

Trådstartare
Jag hade tidigare kivra, men tyckte inte att den fungerade så bra som utlovat. Fick inte mail om ny post och betalningarna gick inte igenom men jag fick inga meddelanden om det. Så jag gav upp och avslutade skiten, inte ens det funkade som det skulle utan deras support fick till slut göra det åt mig efter att jag avslutat två gånger och likt förbannat tydligen får post dit..
Hoppades fåfängt att post mord skulle funka.
Men det gör de ju inte.. Och jag blir så jävla less.
Jag vill inte behöva logga in på massa olika appar för att få min post och mina räkningar. Jag vill ha allt samlat på så få ställen som möjligt, men just nu känns det som en utopi. Nu är det en del i brevlådan, en del till grannarna, en del som aldrig kommer fram, en del som efaktura, en del som mail och så "mina sidor " hos några. Jag bli ju knäpp! Men företag och myndigheter tycker det är bekvämt så klart och slipper porto..

Helst vill jag ha allt som går elektroniskt. Till ett och samma ställe, dvs min mail. Iaf en kopia till min mail. På typ min myndighetspost kan man få notifiering om att man får något, men. Jag vill ha em kopia på brevet. Går det att få hos någon? Så hemliga saker är det inte..
Känner mig som en grinig tant som tycker det var bättre förr. Och posten var faktiskt bättre förr! Total katastrof hos oss, vet inte hur många gånger vi klagat och inget händer och postmord har ju gubevars inget ansvar för n något öht...
 
Jag har aldrig varit med om att jag fått något i Kivra utan att samtidigt få avisering både via mail och notis i telefonen. Fungerar klockrent.
Använder dock inte deras betalfunktion.

Men jag tror inte det finns någon tjänst som samlar precis allt.
Jag tycker dock att e-faktura i banken, Kivra, Klarna och Qliro täcker det mesta.
Det är ju väldigt få företag som inte erbjuder e-faktura eller autogiro så det allra flesta fakturor kan man ju få elektroniskt till sin mobilbank/internetbank.
Kivra tar nästan all post och har man Klarna och Qliro så täcker man upp väldigt mycket nätshopping också.
 
Jag har Kivra och tycker det fungerar jättebra. Tror aldrig jag missat något mail från dem. Får lönespecen där så går in regelbundet så om jag skulle missat något mail är det ingen fara på taket.
Använder även deras betalfunktion som fungerar utmärkt.

Resten är på autogiro och e-faktura, handlar i princip bara där jag kan använda Klarna.
 
Jag har minmyndighetspost läste kommentarer om Kivra som gjorde att jag valde bort dem. Fungerar jättebra.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Så var det dags igen då. Jag får en påminnelse från ett av alla våra fraktbolag (på företaget), som kommit bort i posten eller mail. På...
Svar
5
· Visningar
1 094
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 719
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 652
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 473
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp