Bukefalos 28 år!

e-line grind

A

AnneOnym

---hur 17 sätter man upp den? Den är ju ohyggligt lång. Jag förstod inte så mycket av bilden på förpackningen. Är det någon som har ett foto på en uppmonterad grind kanske?
 
det är väl en sån här grind med en elgummisnodd va?

om du ska ha handtagen i stolpe nr1 så ska gummirepet gå igenom isolatorn på stolpe nr2 och fästas i stolpe nr3.. så när man öppnar grinden så sitter snodden halvlöst mellan stolpe 2 & 3 och öppningen är helt öppen :)
 
Du är inte den enda som funderar! Jag har satt upp det som beastiebaby förklarade, men jag förstår inte varför det är en krok i änden? Jag ville helst sätta den i en isolator men det går ju inte?. Känner mig totalt opraktisk :o
Annars är den otroligt bra och smidig att använda. Aldrig några snören i marken som ligger och knäpper och skrämmer hästarna.
 
Det ända negativa med grinden är att när det är minusgrader så drar inte grinden ihop sig som den ska och då ligger den ändå på marken och tickar. Förutom det är de suveräna.
 
hmm jadu.. polaren klippte nog bort kroken själva dom och fäste ihop snodden med elbandet dom har.. har inte kollat så noga men om man vill ha kroken kvar så kan man göra en ögla i slutet på elbandet och fästa däri.. :idea:
 
ja precis det har jag oxå märkt.. det är lite drygt men annars funkar den juh bra..
 
Jag ville helst sätta den i en isolator men det går ju inte?. Känner mig totalt opraktisk :o
Jodå, det går alldeles utmärkt. Det töjbara elrepet har ju en ögla i ena änden (med en värdelös krok i som man plockar bort).
Tar man tag i elrepet i öglan och drar ut det ganska rejält blir repet såpass smalt att du kan kränga i det i en sån där svart ringisolator. Praktiskt om man inte vill ha el i repet när grinden är öppen.
 
Monique: Ok, det låter ju vettigt. Har gjort något liknande faktiskt.

Men då är det så att ingen än så länge vet vad man skall göra med kroken? :D
 
Precis :D

Själv har jag tyckt att kroken bara verkar farlig.

Risken att kroken skall släppa från det man krokar fast den i, ser jag som stor när man stäcker resåren och skall stänga grinden. Tänk om den skulle hamna oturligt, i ett öga t.ex.

Där jag inte kunnat trä i öglan, där kroken satt, i t.ex. en isolator har jag istället krängt handtaget genom öglan och på så sätt fått en "lassoknut" som inte kan lossna.
 

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
533
Senast: Mineur
·
Hemmet Jag har en uppfart som jag skulle vilja sätta en grind för, ev med någon typ av låsanordning. Jag har inte bott med grind innan, blir...
2
Svar
29
· Visningar
3 299
Senast: Guldaskig
·
Katthälsa I torsdags var Miss Li hos veterinären för att hon hade ett litet sår, cirka 2-3cm, som behövde tittas till. Veterinären konstaterade...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Bapelsin
·
Hemmet Hej Jag har flyttat och har ett sovrum som har mycket vinklar och olika längder på väggar/tak osv. Det får plats en dubbelsäng vid "den...
Svar
9
· Visningar
633
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp