E logga schabrak

Ajda

Trådstartare
Dottern önskar sig ett equiline schabrak i julklapp. Vi har sneglat länge, men har tyckt att priset är i högsta laget.

Ni som har dem, hur är kvalitén? Tål de maskintvätt utan att tappa färg och form? Är de värda pengarna helt enkelt?
 
Jag har haft ett antal equiline. De har aldrig tappat form men efter x antal år och x antal tvättar i maskin har färgen blekts lite och sidan mot hästen blivit lite nött. De är grymma och jag ägde inga andra de sista åren jag hade häst.
 
Använder bara Equiline och kingsland, väl värda sitt pris! Ligger stilla och håller formen. Tål maskintvätt bra, bleks inte märkbart tycker jag. Har ett som är säkert fem år gammalt och har använts massor som vardagsschabrak, det har blivit lite slitet på insidan men inte trasigt och färgen är fortfarande fin. Jämför jag det med ett nyare i samma färg är det nog en lite ljusare men verkligen inget som stör!
 
Dottern önskar sig ett equiline schabrak i julklapp. Vi har sneglat länge, men har tyckt att priset är i högsta laget.

Ni som har dem, hur är kvalitén? Tål de maskintvätt utan att tappa färg och form? Är de värda pengarna helt enkelt?
Jag tycker de är kanon! Håller färg och form otroligt väl! De känns väldigt "stadiga" i sin konstruktion.
Jag har tex Eskadron, Eurostar, Anky etc. Men Equiline känns mycket mer stryktåliga.
 
Equiline gör riktigt bra schabrak men jag hade inte betalat x-antal hundralappar extra för att få Equalitylines stora E-logga på det. Jag tycker det är finare med de mer diskreta schabraken de har med lite kantband och passpoaler i avvikande färg och de brukar vara billigare (läs mindre dyra). Ibland har de även tillfälliga kollektioner med något emblem som man kan hitta till reapriser, som ändå ser helt ok ut.
 
Equiline gör riktigt bra schabrak men jag hade inte betalat x-antal hundralappar extra för att få Equalitylines stora E-logga på det. Jag tycker det är finare med de mer diskreta schabraken de har med lite kantband och passpoaler i avvikande färg och de brukar vara billigare (läs mindre dyra). Ibland har de även tillfälliga kollektioner med något emblem som man kan hitta till reapriser, som ändå ser helt ok ut.

Jag ser inte riktigt heller tjusningen med en stor logga av ett E. Men gillar ändå att loggan bryter av med en annan färg.
 
Av era svar att dömma så verkar de vara värda sitt pris. Nu återstår en jakt att hitta ett svart med en lila logga och kant. Bara sett navy hittills.
 
Av era svar att dömma så verkar de vara värda sitt pris. Nu återstår en jakt att hitta ett svart med en lila logga och kant. Bara sett navy hittills.
Såg att flera sidor, bla Svensk Ridsport har (lila med glitter). Det finns ju även "egen design" på vissa sidor, men då hinner det ju inte komma innan jul antar jag... Dottern kanske kan få sitta med dig och beställa det på julafton? Eller få en lapp med en bild på det och att det kommer snart?
 
Dottern önskar sig ett equiline schabrak i julklapp. Vi har sneglat länge, men har tyckt att priset är i högsta laget.

Ni som har dem, hur är kvalitén? Tål de maskintvätt utan att tappa färg och form? Är de värda pengarna helt enkelt?
Bra kvalitet, ligger still osv. Dock har jag tröttnat på deras ljusa undersida som aldrig blir ren. Orimligt högt pris på de med Equalitylines logga på.
 
Såg att flera sidor, bla Svensk Ridsport har (lila med glitter). Det finns ju även "egen design" på vissa sidor, men då hinner det ju inte komma innan jul antar jag... Dottern kanske kan få sitta med dig och beställa det på julafton? Eller få en lapp med en bild på det och att det kommer snart?
Hittade svart med lila logga på horseonline, dessutom 10%. Dock beställningsvara.
Såg sen ett svart med grå logga med svart-glittrigt E som var himla fint. Det finns i lager. Beslutsångest delux (ingen nyhet dock).

Skulle så gärna vilja överraska henne med ett på julafton då hon verkligen inte räknar med att få ett. Samtidigt vill jag ju att hon ska vara nöjd med färgen såklart. Börjar jag luska i det så kommer hon räkna ut.

Vilket röstar ni på?
8A13AC58-4D36-400B-AE6C-621C9300403E.png
 
Det blev det svart/grå tillslut.
Fanns som sagt i lager så vi får väl byta om det inte faller dottern i smaken.
 
Tyckte det svart/grå var supersnyggt! Känns som en färg som håller i längden och passar till allt.
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 107
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 539
Senast: cassiopeja
·
Äldre Jag avskyr att köpa byxor och är nu på jakt efter ett par bra, slitstarka svarta jeans. Jag vill ha ett par som tål att användas ett par...
2
Svar
30
· Visningar
6 406
Senast: Badger
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp