Ebay UK - köpa sadel därifrån

Magica

Trådstartare
Ni som har köpt sadel på engelska Ebay, hur har ni gått tillväga när det gäller frakten? Jag har hittat en intressant sadel men det sår att säljaren enbart skickar inom UK. Går inte att välja Sverige som delivery country.
 
Sv: Ebay UK - köpa sadel därifrån

Om säljaren bara vill leverera till UK så får du helt enkelt kontakta säljaren och fråga om hen kan tänka sig att göra ett undantag.
 
Sv: Ebay UK - köpa sadel därifrån

Jag köpte en JW sadel där för många år sen. Jag kontaktade säljaren och frågade om de kunde skicka och vad det skulle kosta. Rent generellt är de tyvärr inte så pigga att skicka från UK :(
 
Sv: Ebay UK - köpa sadel därifrån

Tack båda för svaret! Jag har mailat säljaren, på min dåliga engelska ;) ). Får se om jag får svar innan auktionen går ut inatt
 
Sv: Ebay UK - köpa sadel därifrån

Jag köpte sadel därifrån och konstaterade att det hade blivit billigare flyga ner t.o.r. om säljaren kunde leverera till flygplatsen än fraktavgiften.
 
Sv: Ebay UK - köpa sadel därifrån

Jag har köpt sadel begagnat från preloved, men frakten gick på runt 500kr. Men var noga med att de inte skickar med Royal mail! Då det tar otroligt lång tid och paketet måste gå igenom flera olika postväsen. Dvs lätt att tappa bort.

Schenker och dhl är bäst.
 
Sv: Ebay UK - köpa sadel därifrån

Jag har köpt minst 6 sadlar från England via eBay (senast för en vecka sedan) och ingen av dem hade skrivit att de skickar till Sverige, men det har aldrig varit några problem när jag har skickat meddelande och frågat. Frakten brukar vara billig, jag har betalat mellan 20 och 80 pund, och det brukar ta omkring en vecka att få paketet.
 
Sv: Ebay UK - köpa sadel därifrån

Fått svar av säljaren och denne skickar ej utanför UK. Synd då det var en tredjedel av priset på sadeln än här hemma på begagnatmarknaden :(
 
Sv: Ebay UK - köpa sadel därifrån

Nu finns billiga fraktalternativ från england (deras vanliga post har blivit svindyr) men det kräver att säljaren har möjlighet att sända med kurir = det finns möjlighet att paketet hämtas upp när som helst en specifik dag antingen att de är hemma eller kan beställa hämtning tex från sitt jobb för det går inte att lämna in dessa paket någonstans och det går inte att få närmre tidsangivelse än vilken dag om man skall ha det billiga alternativet.
Men så kostar det också bara runt 250-350 + försäkring säljaren beställer via denna sida http://www.worldwide-parcelservices.co.uk/ och väljer ups alternativet. För en vanlig sadel via deras vanliga post sticker priset ofta upp mot 1000 i frakt nu då de räknar volymvikt vilket gör att skrymmande saker som sadlar sticker upp rejält i pris.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, är i behov av sadelgjorsspänneskydd, i brist på tillräckligt långa dressyrgjordar, men hittar ingenting i sverige som säljer dom...
Svar
6
· Visningar
420
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 441
Senast: ptr
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 095
Juridik & Ekonomi Jag har en låda med grejer som är sålda och betalda. De är skickade en gång redan men köparen hämtade inte ut så jag fick vackert betala...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 479
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp