Ebba Busch erkänner förtal…

Här fullt beboeligt. Visserligen litet längre bort och i fel kommun för Ebba. Men fullt fungerande för barnen. Eget rum till alla.
https://www.fastighetsbyran.com/sv/...=snart-till-salu&utm_content=eda-kolonivag-10
Det ger stöd för att priset var under markandsvärdet. Objektet du länkar till är ett enklare fritidshus, tomten är också en strandtomt men bara drygt hälften så stor och ligger lite avsides samt att stranden är i norr. Det hus Ebba skrev avtal på ligger väldigt fint i utkanten av samhället och har betydligt större tomt med strand i bra sydostläge, dessutom ett ganska snyggt sekelskifteshus. Minus är förstås att en städning av tomten samt renoveringsarbeten tillkommer men sammantaget skulle jag bli förvånad om inte huset hade gått betydligt högre än det i länken som har utgångspris 4 miljoner.
 
Senast ändrad:
@Bison Det är försvarsmakten som bestämmer hur regeringsplanen ska flyga.
Fridolin visste inte att det kom från Arlanda.
https://svt.se/nyheter/flog-fyra-mil-for-ministerhamtning

Anteckningar på dirren 😁
Poängen var att det görs mindre smarta val av många politiker, de är inte mer än människor.
Men stryk Fridolin om det känns bättre så 😊
Får ju att flyga reguljärt till Bryssel också, Jonas Sjöstedt åkte mycket tåg istället för flyg när han var partiledare.
 
Jag minns inte exakt vad som sades i den där historien, men sa hon alltså att alla andra borde skrota sina fossilbilar och skaffa en miljöbil pang bom bums, alla utom hennes man som ska fortsätta använda sin eftersom han behöver den? Hon sa inte att vi i den totala fordonflottan över tid behöver ställa om, och att hennes man är en av dem som inte är först ut just nu?
Hon krävde att alla bilar utom miljöbilar skulle förbjudas att köra i Stockholm.
Förutom hennes man då, som körde väldigt tunga stenar.
 
Jag tycker visst att man kan lobba för förändring av bilflottan i Sverige utan att själv äga enbart miljöbilar. Poängen är att om man med olika medel styr så att färre fossilbilar används så är det i slutändan bättre för miljön än om en enda person byter bil.

Det händer massor på området nu, hörde häromdagen att man bygger en vätgastankstation i Göteborg. Jag är övertygad om att det är framtiden och att det blir billigare att göra bättre val inom en ganska snar framtid
Problemet är inte att lobba för framtida förändringar, problemet är att de alternativ som går att använda istället inte är realistiska för majoriteten av befolkningen i dagsläget antingen pga ekonomi eller prestation och de alternativ man tidigare har haft råd med beskattas så att det heller inte längre fungerar. Att då sitta som vice stadsminister och ändå tycka att alla andra ska beskattas till att göra "bättre val" än sin egen familj är riktigt illa.
 
När sa hon detta?
I en intervju på Almedalsveckan.
Jag såg intervjun på TV.

Först så förklarade hon sin ståndpunkt att bara miljöbilar skulle få köra i Stockholm.
Sedan blev hon konfronterad med familjens stora bil.
Då kom det där med väldigt stora stenar.
Jag tror att det går att hitta klippet.
 
I en intervju på Almedalsveckan.
Jag såg intervjun på TV.

Först så förklarade hon sin ståndpunkt att bara miljöbilar skulle få köra i Stockholm.
Sedan blev hon konfronterad med familjens stora bil.
Då kom det där med väldigt stora stenar.
Jag tror att det går att hitta klippet.
Har sett intervjun. Det handlade väl om att målet är att det ska bli så, och då kommer väl inte hennes man heller ha den bilen. Inte att just han ska vara ett undantag då.

Tycker det är märkligt att hon ska stå till svars för vad hennes partner har för bil (som dessutom är laglig).
 
Har sett intervjun. Det handlade väl om att målet är att det ska bli så, och då kommer väl inte hennes man heller ha den bilen. Inte att just han ska vara ett undantag då.

Tycker det är märkligt att hon ska stå till svars för vad hennes partner har för bil (som dessutom är laglig).
Det har kommit senare.
Hon löste in upp frågan så bra, om man säger så.
Jo som Politiker så spelar det stor roll om familjen lever som man lär.
Det är ju svårt att motivera varför andra familjer måste underkasta sig hårdare regler än den egna familjen.

Mvh
/Politiker-sambo och Politiker-mamma
 
Det har kommit senare.
Hon löste in upp frågan så bra, om man säger så.
Jo som Politiker så spelar det stor roll om familjen lever som man lär.
Det är ju svårt att motivera varför andra familjer måste underkasta sig hårdare regler än den egna familjen.

Mvh
/Politiker-sambo och Politiker-mamma
Så länge ens partner håller sig inom de lagar och regler som finns så ser jag inte problemet. Det är ju knappast alla par som har samma politiska åsikter. Ska hon förbjuda sin man att köra den bil han vill?

Vad har kommit senare?
 
Så länge ens partner håller sig inom de lagar och regler som finns så ser jag inte problemet. Det är ju knappast alla par som har samma politiska åsikter. Ska hon förbjuda sin man att köra den bil han vill?

Vad har kommit senare?
Det är inte att hennes man har en egen vilja som är problemet utan att hon försvarar att just han borde vara ett undantag för att han behöver den. Hade hon sagt som jag sa tidigare skulle jag inte lyft på ögonbrynen åt det.
 
Tänker lite på Mona Sahlin vars politiska karriär var i princip slut efter Toblerone skandalen och hon satt i studion och klippte visakort. Vi har kommit långt vad gäller politikers snedsteg.

Samma sak med alla SD politiker som åkt fast för diverse brott men talar sig varmt för hårdare straff. Så visst har dubbelmoralen tyvärr ökat hos våra folkvalda. Och icke att förglömma, den överväldigande majoriteten av politiker, 99% arbetar hårt och ofta otacksamt på ett uppdrag där man möts av hat, hån och rena förföljelsen på sociala media. Särskilt om man är kvinna.

Vet inte hur länge jag skulle stå ut med att kallas islamhora och att jag borde knullas till döds och få en bajonettpipa uppkört i fittan.
 
Det är inte att hennes man har en egen vilja som är problemet utan att hon försvarar att just han borde vara ett undantag för att han behöver den. Hade hon sagt som jag sa tidigare skulle jag inte lyft på ögonbrynen åt det.
Kan inte hitta nånting om att hon anser att han ska vara ett undantag?
 
Problemet är att Ebba Busch använde förtal för att påverka ett annat rättsfall.

Den enda avsikten i det som hon skrev var att skada personen i fråga för att få sin vilja igenom.
I och med att hon erkände och tog strafföreläggandet blev också polisens utredning offentlig och jag får nog åtminstone delvis ta tillbaka att det inte kommer att påverka hennes förtroende. Expressen slår på stort att förtalskampanjen var planerad med rubriken "Polisens taktik - så avslöjade de Busch", flera person skall dessutom varit involverade och som det framställs i media ser det inte så snyggt ut. Snacka om otroligt korkat gjort av henne.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp