Ebba Buschs fastighetsaffär (utbruten från Vad gör vi del CXXV)

De har bott på skilda håll.
Ebba har alltså inte varit skriven där hon har bott.
Med litet otur så har hon även gjort sig skyldig till Folkbokföringsbrott.

Det kanske var Ebba som blev uppsagd?

Det kanske de kan kvitta med varandra isf ;) Esbjörn har ju bott på kursgården i 10 år och samtidigt varit skriven i Västerås.
 
Fast även om det är hennes föräldrar som är hyresvärdar så kan de ju ha ingått nytt hyresavtal med en ny hyresgäst, dvs bostanden kanske redan är uthyrd till ny huresvärd och då kan inte Ebba bo kvar utan att föräldrarna begår avtalsbrott. Säger inte att det är på detta sätt, det har jag ingen info om, men det är mkt möjligt tänker jag. Tänker att föräldrarna säkert vill säkra hyresintäkter. Sen dock, om detta är fallet så kunde ju detta ha nämnts av Ebba samtidigt som hon nämner att hon har sagt upp hyresavtalet.
Jag fick uppfattningen att det är hennes ex som bor kvar, dvs det är ingen ny hyresgäst, därav mina tankar att det inte borde vara så brådskande även om kanske oskönt att bo med sitt ex ett tag.
 
Ja det är det ju, i Uppsala är det inte lätt att se vatten. Du får cykla eller köra 30 minuter i vilken riktning det än gäller om du inte vill bada i Fyrisån och ofta även om du vill det.
Flera påstår att det är näst intill omöjligt att finna strandtomt nära Uppsala.

Jag protesterar.
Södra Uppsala ligger vid Mälarviken Ekoln, och åtminstone i den riktningen är det gott om strandnära fastigheter både inom och utom kommunen. Med betydligt kortare bilväg än 30min.
 
Flera påstår att det är näst intill omöjligt att finna strandtomt nära Uppsala.

Jag protesterar.
Södra Uppsala ligger vid Mälarviken Ekoln, och åtminstone i den riktningen är det gott om strandnära fastigheter både inom och utom kommunen. Med betydligt kortare bilväg än 30min.
Så är det säkert. Min beskrivning av hur man cyklar är helt enkelt om man tex vill bada och bor i en lägenhet. Jag letar inte strandtomt av naturliga skäl.
 
Han är skriven på en fastighet som ägs och bebos av Ebbas föräldrar, det är väldigt tveksamt om hennes pappa verkligen bor där och om det är ett permanent boende och hur länge det kommer vara. Bo hos exmakens föräldrar låter som en högst tillfällig lösning i mina öron.

På kort sikt ja, men knappast för all framtid. Och inte bara äger, hennes föräldrar bor också där.

Det beror val helt pa hur bra de kommer overens.
Jag hade latt kunnat bo hon min ex's foraldrar hur lange som helst. Bade fore och efter skillsmassa ... och aven tillsammans med ny make.
Daremot inte en chance att jag kunnat bo i knat pa mina foraldrar eller Maken's foraldrar.
 
Så är det säkert. Min beskrivning av hur man cyklar är helt enkelt om man tex vill bada och bor i en lägenhet. Jag letar inte strandtomt av naturliga skäl.
Det är fler som inte sett någon strandtomtsmöjlighet nära Uppsala i den här tråden, så jag gjorde ett generellt uttalande.
Ditt inlägg tolkade jag som "bilkörning 30min för att bada i annat än Fyrisån", vilket där och då var skäl nog för att klicka [Svara].
 
Det är fler som inte sett någon strandtomtsmöjlighet nära Uppsala i den här tråden, så jag gjorde ett generellt uttalande.
Ditt inlägg tolkade jag som "bilkörning 30min för att bada i annat än Fyrisån", vilket där och då var skäl nog för att klicka [Svara].
Ja jo, för mig är det ju så, fast om du har tips så tar jag dem gärna :D nu badar vi då och då i Fyrisån så inga problem men.
 
Flera påstår att det är näst intill omöjligt att finna strandtomt nära Uppsala.

Jag protesterar.
Södra Uppsala ligger vid Mälarviken Ekoln, och åtminstone i den riktningen är det gott om strandnära fastigheter både inom och utom kommunen. Med betydligt kortare bilväg än 30min.

Nej, det är väldigt ont om strandtomter. Mellan Viks slott och Erikssund finns det ett par dussin tomter med direkt anslutning till Ekoln och när de väl säljs är det för tvåsiffriga miljoner. Sen finns Sunnersta med villor som visserligen ligger hyfsat nära de små halvsumpiga badplatser som 200 000 uppsalabor delar på, men som knappast kan klassas som strandtomter. Ska du ha strandtomt är det Vreta och Flottsund, sen har du naturreservat resten av vägen till Alsike.
 
Nej, det är väldigt ont om strandtomter. Mellan Viks slott och Erikssund finns det ett par dussin tomter med direkt anslutning till Ekoln och när de väl säljs är det för tvåsiffriga miljoner. Sen finns Sunnersta med villor som visserligen ligger hyfsat nära de små halvsumpiga badplatser som 200 000 uppsalabor delar på, men som knappast kan klassas som strandtomter. Ska du ha strandtomt är det Vreta och Flottsund, sen har du naturreservat resten av vägen till Alsike.
Vi har säkert olika definition av vad en strandtomt är, men jag kunde nyss räkna till typ 90 sådana från Viks slott fram till och med Hågaåns mynning. Visst såg en del ut att vara väldigt flådiga och flygfotogeniska, men definitivt inte alla.

På andra sidan Flottsund har vi sedan mycket riktigt det mycket trevliga Kungshamn-Morgas naturreservat. Men se'n finner vi Krusenbergs Herrgård, och fortsatta strandtomter - och då befinner vi oss 15min från Kungsängsleden, eller 21min från Uppsala Centralstation.

Så,
jag är fortsatt gravt tveksam till att det är näst intill omöjligt att finna strandtomt nära Uppsala.
 
Så,
jag är fortsatt gravt tveksam till att det är näst intill omöjligt att finna strandtomt nära Uppsala.
Till salu.
Det är oerhört sällsynt.
Mer sällsynt i Uppsala än i t.ex. Flen.
Och då så är intresset i Flen oändligt mycket mindre då Flen är så litet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp