Eeze - borta?

DarkInNight

Trådstartare
Kära kära allvetande Buke, vad vet ni om diklofenak -tabletterna Eeze? Går de inte ens att få på recept längre ?

De har fungerat klockrent på min ena typ av migrän i tjugo år , jag hoppas verkligen inte de är helt borta från marknaden 😔
 
Borta är de väl inte, men du måste som sagt ha recept.
Har samma problem som dig, det bästa mot min migrän är två alvedon&en diklofenak.

//Cewe som hamstrade diklofenak när de skulle bli recepbelagda
 
Kära kära allvetande Buke, vad vet ni om diklofenak -tabletterna Eeze? Går de inte ens att få på recept längre ?

De har fungerat klockrent på min ena typ av migrän i tjugo år , jag hoppas verkligen inte de är helt borta från marknaden 😔
8E5A2492-12B3-48A6-A52F-C32E3EAD3610.jpeg

Eeze finns inte längre men det finns andra preparat med samma substans men bara på recept
 
Kära kära allvetande Buke, vad vet ni om diklofenak -tabletterna Eeze? Går de inte ens att få på recept längre ?

De har fungerat klockrent på min ena typ av migrän i tjugo år , jag hoppas verkligen inte de är helt borta från marknaden 😔
Kontakta din VC så kan du få recept. Dock inte just Eeze men andra tabletter med samma substans.
 
Men vad f--- n 😔
När jag är mitt i ett anfall vill jag inte chansa på att andra tabletter ska fungera. Hinner jag ta Eeze så brukar migränen ofta bli hanterlig, utan vill jag ... Fan 😢
Men det finns ju diklofenak? Bara med annat namn? Det är liksom bara det i eeze, inget annat. Antingen ”chansar” du, eller så tar du inget alls, vilket låter som ett mycket sämre alternativ. Annars finns det andra receptfria medicin riktad specifikt mot migrän - triptaner så som sumatriptan. Finns receptfritt och brukar ha bra effekt vid akut migrän.

Sen förstår jag att det är lite mer jobb att träffa läkare än att bara gå in och handla på apoteket. Å andra sidan kan du få större förpackningar och därmed billigare om du köper på recept.
 
Men det finns ju diklofenak? Bara med annat namn? Det är liksom bara det i eeze, inget annat. Antingen ”chansar” du, eller så tar du inget alls, vilket låter som ett mycket sämre alternativ. Annars finns det andra receptfria medicin riktad specifikt mot migrän - triptaner så som sumatriptan. Finns receptfritt och brukar ha bra effekt vid akut migrän.

Sen förstår jag att det är lite mer jobb att träffa läkare än att bara gå in och handla på apoteket. Å andra sidan kan du få större förpackningar och därmed billigare om du köper på recept.
Fast det är inte att diklofenak är receptbelagd jag ogillar, jag har inga som helst problem att ringa min läkare och få mer migränmedicin på recept . Utan det är att just Eeze är borta.

Jag vet att det ska vara samma verkan. Men jag har provat annan diklofenak och inte fått samma verkan som med Eeze, så jag är inte jättesugen på att prova igen och riskera att bli liggandes i dygn med helvetisk migrän och sen bli helt väck i en vecka efteråt.

Med Eeze har livet med migrän liksom rullat på rätt okej, och utan alltför mycket sjukskrivning genom åren.
 
Fast det är inte att diklofenak är receptbelagd jag ogillar, jag har inga som helst problem att ringa min läkare och få mer migränmedicin på recept . Utan det är att just Eeze är borta.

Jag vet att det ska vara samma verkan. Men jag har provat annan diklofenak och inte fått samma verkan som med Eeze, så jag är inte jättesugen på att prova igen och riskera att bli liggandes i dygn med helvetisk migrän och sen bli helt väck i en vecka efteråt.

Med Eeze har livet med migrän liksom rullat på rätt okej, och utan alltför mycket sjukskrivning genom åren.
Jag förstår att det är jobbigt, jag har kronisk migrän och hade tidigare vissa månader över 15 huvudvärksdagar och hade svårt att hitta lindring.
Men det finns fler mediciner att prova, och även andra diklofenak som kan tas i kombination med annat. Prata med din läkare!
 
Fast det är inte att diklofenak är receptbelagd jag ogillar, jag har inga som helst problem att ringa min läkare och få mer migränmedicin på recept . Utan det är att just Eeze är borta.

Jag vet att det ska vara samma verkan. Men jag har provat annan diklofenak och inte fått samma verkan som med Eeze, så jag är inte jättesugen på att prova igen och riskera att bli liggandes i dygn med helvetisk migrän och sen bli helt väck i en vecka efteråt.

Med Eeze har livet med migrän liksom rullat på rätt okej, och utan alltför mycket sjukskrivning genom åren.
Du skall ha Voltaren-T.
Det är viktigt med just T för då så är det exakt samma sak.
Eeze var bara ett marknadsföringstrick för att tjäna pengar på stackare med Migrän.
När diklofenak blev receptbelagt så lät inte läkarna lura sig och marknaden dog.
Gå till en Doktor så får du hjälp.
 
Jag förstår att det är jobbigt, jag har kronisk migrän och hade tidigare vissa månader över 15 huvudvärksdagar och hade svårt att hitta lindring.
Men det finns fler mediciner att prova, och även andra diklofenak som kan tas i kombination med annat. Prata med din läkare!
Fy tusan vad jobbigt. Har haft två dagar nu med migrän som gått att medicinera men ändå känner jag mig helt urblåst. Eller som om hjärnan ersatts av en tjock sörja.

Jag har en hormon och stressutlöst migrän och den har alltid svarat bra mot Eeze.
Sen har jag fått en till migränvariant också, den fungerar inte alls med Eeze men svarar bra på Imigran. Så jag har varit väldigt förskonad i och med att jag hittat medicin som gett lindring.
Har Hortons i släkten så trots allt känner jag mig välsignad som "bara" har migrän.

Ja jag ska be min läkare om något annat som motsvarande Eeze.
 
Fy tusan vad jobbigt. Har haft två dagar nu med migrän som gått att medicinera men ändå känner jag mig helt urblåst. Eller som om hjärnan ersatts av en tjock sörja.

Jag har en hormon och stressutlöst migrän och den har alltid svarat bra mot Eeze.
Sen har jag fått en till migränvariant också, den fungerar inte alls med Eeze men svarar bra på Imigran. Så jag har varit väldigt förskonad i och med att jag hittat medicin som gett lindring.
Har Hortons i släkten så trots allt känner jag mig välsignad som "bara" har migrän.

Ja jag ska be min läkare om något annat som motsvarande Eeze.
Känner igen känslan, man blir verkligen ”migrän-bakis”. Min huvudvärk varierar också, men har blivit mycket bättre efter att jag fått hjälp av neurolog. Hoppas du hittar ett bra alternativ, Voltaren-T låter ju som att det kan vara något att testa.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 827
Senast: Twihard
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 480
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 342
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp