Effektiv, osynlig deo?

iNHALE

Trådstartare
Jag behöver en sommar-deo... nu på sommaren kan jag inte använda min vanliga deo längre då jag rakar mig under armarna (för att kunna ha linne) och det därmed svider som om jag gnuggat mig med brännässlor om jag använder min vanliga deo.

Vad har ni för tips på bra och starka deodoranter som har följande egenskaper:
- Effektiv både mot svett och lukt
- Kan användas även om man rakar sig utan att det svider som pissmyror
- Lämnar inga vita fläckar på kläderna (har svarta arbetskläder)
- Helst inget dyrt och ovanligt märke som är halvt omöjligt att få tag på
 
Vaxa armhålorna istället? Det tar ett par dagar innan det är läkt men sen dröjer det evigheter(läs några veckor) innan det kommer nya hår. Det gör ont men är ändå värt det tycker jag iaf :)
 
Har funderat på det, alt hårborttagningsmedel som man stryker på som ett skum och sedan drar av med en sån liten gummiskrapa och sköljer. På vintern kör jag bara med vanlig hårtrimmer i armhålorna, lämnar en liten stubb men iom att jag inte går i bara linne och inte visar armhålorna spelar det ingen roll.

Salong eller hemma-vax?
 
@iNHALE
Gör det ont för att huden skadas av rakningen?
Har du testat olika hyvlar?
Om du inte störs av lite stubb kanske trimmer kan vara ett alternativ? Stråna blir väl en-två millimeter så det syns ju knappt.
 
Va, går det inte att använda linne utan hårlösa armhålor?

NÅVÄL till sakfrågan: jag tycker att apoteket hjärtats "sensitiv"-deo funkar bra. Inga alkoholer eller aluminium, diskret doft och är snäll mot min hud i alla fall.
Klart det gör, men tyvärr tillhör jag skaran av hjärnskadade brudar som inte är bekväm med att flasha mina armhålor för andra personer om de inte är rakade. Peer pressure and all that ya' know.
 
@iNHALE
Gör det ont för att huden skadas av rakningen?
Har du testat olika hyvlar?
Om du inte störs av lite stubb kanske trimmer kan vara ett alternativ? Stråna blir väl en-två millimeter så det syns ju knappt.
Har en hyvel nu med 4 blad, gjord för män, rakar rent på ett drag. Misstänker att det är något i själva deon som gör att det svider som attan. Använder som sagt trimmer på vintern, men tycker ändå det syns ganska mycket. Har fått ganska mörkt hår nu på "äldre dagar".
 
Har en hyvel nu med 4 blad, gjord för män, rakar rent på ett drag. Misstänker att det är något i själva deon som gör att det svider som attan. Använder som sagt trimmer på vintern, men tycker ändå det syns ganska mycket. Har fått ganska mörkt hår nu på "äldre dagar".

Sorry, jag missade helt inlägget där du skrev att du använder trimmer på vintern.
Jag tycker att de dyra hyvlarna med många blad blir värre för huden än de billiga med ett blad.
 
Sorry, jag missade helt inlägget där du skrev att du använder trimmer på vintern.
Jag tycker att de dyra hyvlarna med många blad blir värre för huden än de billiga med ett blad.
Haha jag tycker tvärt om :D De billiga med få blad river sönder min hud helt, blir helt röd och flammig.
 
Jag behöver en sommar-deo... nu på sommaren kan jag inte använda min vanliga deo längre då jag rakar mig under armarna (för att kunna ha linne) och det därmed svider som om jag gnuggat mig med brännässlor om jag använder min vanliga deo.

Vad har ni för tips på bra och starka deodoranter som har följande egenskaper:
- Effektiv både mot svett och lukt
- Kan användas även om man rakar sig utan att det svider som pissmyror
- Lämnar inga vita fläckar på kläderna (har svarta arbetskläder)
- Helst inget dyrt och ovanligt märke som är halvt omöjligt att få tag på
Bats extra effektiv från apoteket, den bästa jag har provat!
 
inte är bekväm med att flasha mina armhålor för andra personer om de inte är rakade.

Jag är inte bekväm med flashande armhålor alls faktiskt.. Led svårt när folk la upp närbilder på sina armhålor på facebook. Huu! Hår eller ej, jag vill inte se..

Ok, back on topic!
Använd en alkoholfri deo, gärna utan aluminium med.
Hade stora problem med eksem i armhålorna förut. Det som funkade var deosticks från Forever living och nån annan som jag just nu glömt namnet på.
Sticks i alla fall, med så få ingredienser som möjligt. Ingen alkohol eller parfym (= aj för skadad/irriterad hud!)
 
Jag (som inte vill ha aluminium i deon) köpte kristalldeo från Faith in Nature nu senast, funkar toppen!

Annars håller jag med om de där cremevarianterna, tror jag har nån från Dove som lite reserv. Den hade jag hela veckan vi fjällvandrade (låg vikt) och jag tyckte att den hjälpte väldigt bra.
 
Emma S har en helt fantastisk deo.
Jag var med när den togs fram och gillar att ett av målen var att ta fram en deo som inte luktar varm deo så fort man svettas. Denna är snäll mot huden, relativt billig, osynlig på hud (Kan lämna vitafläckar på kläder) och den är mer eller mindre doftfri. Så att du kan lukta bodylotion eller parfym istället för deo....
 
Jag är inte bekväm med flashande armhålor alls faktiskt.. Led svårt när folk la upp närbilder på sina armhålor på facebook. Huu! Hår eller ej, jag vill inte se..
Har ett fysiskt arbete där det förekommer lyft, så tyvärr går det inte alltid att undgå att visa upp armhålorna ibland, oavsett om man vill eller inte. Sen kan man lätt råka flasha armhålorna om man ska dra på sig en tröja, sträcka sig efter en tallrik i skåpet i personalköket eller kapa en gren som sitter högt. :D
 
Köpte en Nivea i affären idag som jag ska testa ett tag och se hur det går. Rullade på lite efter duschen nu och trots att mina armhålor sved från dagen innan så slutade det omedelbart när jag rullade på den nya deon, så håller tummarna!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp