Efter hur lång tid kan en hund hålla sig länge?

N

Nozer

Hunden har passerat 7månader nu, o rumsrenheten sitter klockrent.

Inte hänt ngn olycka alls på åtskilliga månader nu.

Dock är vi fortfarande ute med honom med ca 1½ - 2timmars mellanrum.

När kan man börja räkna med rent mognadsmässigt att han kan hålla sig länge? Nätterna klarar han 8½ - 9timmar utan problem, men då sover han iofs också.
Utan dagtid när han är vaken och aktiv är det vi är lite fundersamma över.

Vill ogärna börja dra ut på tiden med resultat att olyckorna kommer istället.
Men samtidigt måste man ngn gång få till det så att han klarar sig några timmar mer. Men när i en hunds liv är han så pass mogen att han faktiskt fysiskt klaras sig, o inte "valp blåsan" ställer till det?

/Tobbe
 
Sv: Efter hur lång tid kan en hund hålla sig länge?

Åh, det där lärde jag mig när min egen hund var i det stadiet, men har glömt det nu:p

Men jag tror iallafall inte det är någon fara att vänta tre timmar emellan rastningarna nu, eller börja med 2,5 en tid om du vill känna dig säkrare?
Jag tror inte det är någon fara att öka sålänge du gör det långsamt, så han hinner förstå och hinna med.

Rasta vovven lite mer ordentligt de gångerna du är ute, tillslut förstår han nog att det är bäst att tömma så mkt som möjligt när man väl är ute;)
 
Sv: Efter hur lång tid kan en hund hålla sig länge?

Jag har inte tänkt på hur länge min yngsta håller sig. Hon är 6,5 månader nu, men hon talar om när hon vill ut. Ska försöka tänka på det idag hur länge hon håller sig.
 
Sv: Efter hur lång tid kan en hund hålla sig länge?

min 6 månaders valp håller sig lätt 5 timmar om han bara är rastad ordentligt efter måltid och dryck - då är det akut och han blöir fort nödig ige efter första rastningen. men eftre det håller han sig i flera timmar om vi vill. det kanske är olika??
 
Sv: Efter hur lång tid kan en hund hålla sig länge?

När min ena hund var 9 månader så började hon vara ensam hemma 3 h. Det var precis vad hon klarade av att hålla sig. Hon kissade nog var 3:e timme tills hon var lite drygt året. Min andra hund höll sig 4-5 timmar redan när hon var 6 månader.
 
Sv: Efter hur lång tid kan en hund hålla sig länge?

Det är nog olika.
Min lilla är över ett år nu, men vill fortarande ut var fjärde timme, gärna oftare om hon kan och får.
 
Sv: Efter hur lång tid kan en hund hålla sig länge?

Min hund fyllde ett år igår och hon klarar att hålla sig i 4 timmar. Hon kan säkert hålla sig längre för kissa är inte det första hon gör när hon kommer ut. Men var fjärde timme går vi ut iallafall..
 
Sv: Efter hur lång tid kan en hund hålla sig länge?

Du får väl dra ut på tiden långsamt? Du behöver ju inte gå från 1½- 2 timmars mellanrum upp till 6 timmar på en gång. Öka med en liten stund varje dag?
 
Sv: Efter hur lång tid kan en hund hålla sig länge?

Tjalfe: det vi förösker göra. men kul o veta om en hund i denna ålder kan hålla sig speciellt länge eller om blåsan är outvecklad (valpblåsa) fortfarande
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har ju en oreggad vallhund. Så jag vet ju att problemet i grund och botten är att hunden bör få valla och att det är väldigt vanligt...
2
Svar
32
· Visningar
3 408
Senast: Bewildered
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
0
· Visningar
960
Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 575
N
Övr. Hund Blir snart tokig på våran hund, nu ca 7månader. Sen ngn vecka tillbaka har han börjat strejka emot nå så förjä*ligt. Han går i...
2
Svar
33
· Visningar
2 800
Senast: Flo-Jo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp