Efter kastrering honkatt

aida

Trådstartare
Hej! Har en ny liten katt här som flyttat in för ett par månader sedan, ca 2 år gammal och var inte kastrerad när hon kom. Hon har löpt en gång sedan hon kom och vi höll henne inne under hela den tiden, men på något sätt så hade hon ändå lyckats bli dräktig, visade det sig igår när hon skulle kastreras. Fyra foster lite mindre än valnötter i storlek togs ut...
Kan de bli parade fast att de inte är i höglöp? Och är det någon som har erfarenhet av läkningen nu efter, är det större risk för komplikationer, tar det längre tid?
Jag funderar även på hur lång tid det normalt sätt tar innan de kissar och bajsar igen? Är ett dygn nu sedan ingreppet och hon fastade ju igår, fram till kvällen. Äter och dricker, väldigt trött förstås.
 
Enligt min veterinär är det ingen ökad risk för komplikationer. Jag nojade för hormoncirkus och komplikationer men katten (som var en hittekatt) brydde sig inte alls utan var som om inget hade hänt och tyckte mest att jag var dum i huvudet som inte lät henne gå ut dagen efter. Det, att vara inomhus, var det stora traumat för henne.
 
Tack båda! Mycket skönt att höra, då ska jag försöka att inte oroa mig så mycket mer :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 335
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Jag har en 13 veckors valp här hemma som blivit som besatt av snön. Så fort han är ute har han käften i snön o tar inte upp den förräns...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
4 686
Senast: regina11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp