Efter vaccinering

turbofling

Trådstartare
Mina två äldsta (9 och 10 år) blev vaccinerade idag. Jag kom då att tänka på om barnen bör ta det lugnt efter? Kommer ihåg att när vi vaccinerade hästarna skulle man ta det lugnt ngr dagar efter. Imorgon har dom träning (voltige) så jag funderar på om dom bör skippa den.
 
Mina två äldsta (9 och 10 år) blev vaccinerade idag. Jag kom då att tänka på om barnen bör ta det lugnt efter? Kommer ihåg att när vi vaccinerade hästarna skulle man ta det lugnt ngr dagar efter. Imorgon har dom träning (voltige) så jag funderar på om dom bör skippa den.

”Du kan träna som vanligt om du inte reagerar med feber”
Min svärfar som är överläkare gav mig det svaret när jag vaccinerades senast och frågade honom.
 
Tack, låter bra. Ikväll har båda klagat mkt över ont i armen så vi får se om dom överhuvudtaget kan träna fullt ut.
 
På både hästar och människor vill man ju ha så bra immunsvar som möjligt på vaccinet. Därför kan det vara bra att inte utsätta sig (eller hästen) för maxansträngning på några dagar, eftersom immunförsvaret går ner något i samband med just maxansträngning. Men ska de inte ut o springa marathon och inte har reagerat med feber så skall det säkert gå bra med "normal träning".
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 269
Senast: turbofling
·
Övr. Barn Vid vilken ålder har ni låtit ert/era barn varit själva hemma och hur länge? Vi bor i villakvarter med många grannar hemma på dagarna...
Svar
10
· Visningar
1 409
Gnägg Hej! Jag och min mamma funderar på att ta med våra hästar ner till Stockholms skärgård i ungefär 4 veckor sommaren 2024. Och då...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Jag försökte ta mitt liv i november 22, det blev då en automatisk orosanmälan och barnen har haft samtal med soc och de hade ingen oro...
Svar
16
· Visningar
6 121
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Kämpa på
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp