Efterfrågor...

B

**BORTTAGEN**

Jaha... förra veckan bombadera jag me frågor inför debutant fälttävlan... Nu kommer efterfrågorna :bump:

1. Har för mig att jag läst i TR, + att både tränare å den jag tog FTkortet för sa att nerhopp, och vatten får hästen stanna, titta å sedan hoppa.
MEN... jag skulle hoppa ett nerhopp som var ganska brant så när hästen bröt av för å titta så lät jag ju han göra det, men när han då står å tittar å skulle ta ett språng så säger de "En vägran"...

Osså var de nån mer fråga *tänker*

Finns de någon "maxstraff" man får ha i dressyren för att sedan få starta i hopp/terräng???

Hmm.. får se om de blir fler frågor sen :devil:
 
jajje mensan.det finns ett max starff som gör att man inte får gå ut i terrängen.men det är först när man har lagt ihop straff poängen från dressyren och hoppningen.Då anser dom att man inte har tillräclig kontroll på hästen så att det kan vara farligt ute i terrängen
:rofl:
 
Vad skulle det max straffet ligga på?
Jag ahr aldrig hört talas om nån max straff i dressyren, mer än att man måste genomföra den utan att bli utesluten. Däremot finns det ju max straff i hoppningen, max 20 fel på hinder eller max fyra rivningar, obs att tidsfelen ej räknas. Har tyvärr inget TR just nu men är väldigt nyfiken på vad maxstraffet på dressyr+hoppning skulle vara för att man inte skulle få fortsätta?
 
När det gäller nerhopp så beror det på hur hindret ser ut. Är det en stock vid nerhoppet som är högre än tror att det är 30 cm så måsten hästen hoppa ut och om den stannar och sen hoppar så får du straff för "farlig ridning". Är det ingen stock utan bara dropp ner så får hästen stanna men stå still i max 3 sekunder och den får inte ta något steg bakåt.
 
DEt finns INGET maxstraff i DRESSYREN som gör att du inte får starta terrängen, däremot får du inte ha mer än 4 nedslag i banhoppningen eller 20 straff på hinder i banhoppningen då får du inte starta terrängen.

DÄREMOT om du har mer än 75 straff i dressyren får du inte räkna den tävlingen som ett kvalificerande resultat för att gå upp till nästa nivå.
 

Liknande trådar

Avel Lite spin-off på den mest kompletta hingsten-tråden som jag smygläst ett tag, men att blanda hopp- och dressyrblod känns närmast tabu...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 737
Senast: Karoliten
·
N
Fälttävlan HJÄLP! Har en helt underbar häst som ÄLSKAR fälttävlan, men jag har ett stort problem... Jag kan inte hålla honom i terrängen! Han...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 406
Fälttävlan Ja vad har era hästar för bakgrund? Hur länge har ni haft den? Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den? Vad gör den nu...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
13 196
Senast: Idasagare
·
B
Fälttävlan Ska rida min och pållens första fälttävlan i helgen, har lite frågor. Har inte nyaste TR just idag, kommer att få den innan helgen, men...
Svar
10
· Visningar
1 335
Senast: Wiiie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp