Bukefalos 26 år!

Efterlyses!!

paradiset

Trådstartare
VAR kan man få tag på dessa kaninpelletsar??:
RABBFOR eller EDELS kanin & marsvinspellets
vet att granngården kan ha men den närmaste finns i Kungälv, ja bor i Göteborg!

Det är de enda riktigt bra pelletsarna med 17 % fiberhalt o låg protein halt för vuxna djur.

F

Francess

Skulle jag också vilja veta! Har hört (för länge sedan) att man kan få sin lokala Lantmännenbutik att ta hem Rabbfor, men har inte lyckats där vi bor i alla fall... Ska se om det funkar via större butiken i Halmstad.

Jag har hört att vanligt fårpellets går lika bra. Hör med någon kaninuppfödare. Mina får hö och havre. De växer och blir stora och goda.
;)Mia

E

empty

jag dissar rabbfor eftersom det tagits fram för slaktkaniner, men hursomhelst har jag gett upp när det gäller t.ex. edelpelletsen.
jag köper de pellets som finns att tillgå på granngården och blandar upp med fibrex :crazy:

paradiset

Trådstartare
Jag vet vem som är återförsäljare för edels nu! hon finns i västra götalands län! Men jag tycker rabbfor verkar bra innehållsmässigt även om edels är snäppet bättre!

paradiset

Trådstartare
Rabbfor har förbättrats!
Rabbfor:
protein: 13,4-15,2 Edels 14,5
växtrråd: 17,6 E: 18,5
Fett: 3,3-3,7 E: 4
Kalcium: 1,15 E:1,1
E: fosfor: 0,6 Rabbfor ?

paradiset

Trådstartare
Ska köpa Edels nu!!
personen i frågas mamma åker ofta till Gbg så hon ska leverera en säck till mig för 130 kr-jippi!!

E

empty

är fiberhalten på edels 18,5?
kan inte du maila mig om återförsäljaren, ska just till att köpa in ny pellets då det tryter :bump:

Synd att ni inte bor i Uppsala. Här kan man lätt få tag i Edel, både pellets, havre och vete.... Billigt.

B

bondelinda

Sv: Efterlyses!!

Hermans foder i Rävlanda har edel. Men ej rabbfor. Rabbfor verkar svårt att få tag i, finns inte ens fakta på internet.

paradiset

Trådstartare
Sv: Efterlyses!!

gammal tråd :smirk: Kör edels numera då jag får det hemlevererat
och blandar med hästmuslin från spillers som heter high fibre herbal med en uppsjö av nyttiga örter i och det luktar mint om säcken :love:

Liknande trådar

Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
2 454
Hundhälsa Nu har jag googlat tillräckligt och hoppas att någon här kan ge råd. För någon månad sen upptäckte jag en liten knöl på den 10-åriga...
Svar
4
· Visningar
782
Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 501
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
4 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Juvertumörer, erfarenheter och stöd.
  • Uppdateringstråd 26

Hästrelaterat

Omröstningar