Eftervalssnack

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag som Alliansröstare (inte moderat denna gång dock, jag har inte förlåtit dem för Anna Kinberg-Batra) tycker att det finns en poäng med det @Kattennizze skriver.
Jag tycker att de skulle lämnat det här skitläget till Löfven att reda ut och kommit ännu starkare om fyra år när den regeringen haft en tuff mandatperiod.
Jamen exakt. Problemet är ju att Socialdemokraterna i Sverige haft en historiskt stark ställning som det största och enda statsbärande partiet. Det finns inget annat land utom Norge möjligen där S har haft en lika stark ställning. Så alliansen bildades som en möjlighet att på allvar hota S, och de gjorde de ju med framgång under Reinfeldts tid. Han förmådde hålla ihop gänget - vara en tydlig ledare utan övertoner - , men Kristersson är ju verkligen inte rätt person för det uppdraget. Det har visat sig med all önskvärd tydlighet den senaste tiden, han ångar ju på som en sämre svettig mobiltelefonförsäljare där han ska köra ända in i sitt kakel. (priset måste ju ha tagits när han publicerar JAKTbilder på sociala medier dagen innan han kastar in handduken för regeringsbildningen, va fasicken sliter han inte hårdare än så för att få till en regering typ?)
Man kan ju tänka att jag som vänster enbart är glad för detta, men det är jag inte, eftersom SD kommer att öka om inte det finns bra och dugliga och kompetenta politiker som faktiskt kan bedriva någon slags opposition mot socialdemokratin. Jag är på riktigt bekymrad. Om politiken faktiskt kunde börja handla om vilka värderingar och ideologier som faktiskt styr partierna skulle ju SD:s stöd minska. Samtidigt om de borgerliga kunde enas om någon slags linje och förhålla sig till den, så skulle ju också SD:s mandat minska. Om jag hade varit Kristersson hade jag skitit i de här 4 åren (spela roll S kommer ju ändå genomföra borgarnas politik i princip) och jobba som fasen för att valet 2022 skulle bli alliansens stora återkomst.
 
Sjöstedts väljare skulle oroa sig för att han fått Alzheimers om han sa så.

Och Svenskt Näringsliv skulle gå bananas.
Svenskt Näringsliv eller SAF som de hette förr i tiden skulle skicka ut alla sina välbetalda underhuggare och gapa i alla forum de får tag i. Mats Knutsson och KG Bergström skulle bli alldeles röda av ilska!
 
Jag som Alliansröstare (inte moderat denna gång dock, jag har inte förlåtit dem för Anna Kinberg-Batra) tycker att det finns en poäng med det @Kattennizze skriver.
Jag tycker att de skulle lämnat det här skitläget till Löfven att reda ut och kommit ännu starkare om fyra år när den regeringen haft en tuff mandatperiod.
Jag tycker också att det hade varit mer rimligt. På många sätt. Att likt en hungrig hund kasta sig över det här skitläget och sen inte förmå att reda ut det, är ju uselt ostrategiskt.
 
Och så läste jag Federlys debattartikel om alliansdödgrävare och inser att de nu bråkar inför öppen ridå och nu handlar det bara om att rädda vad som räddas kan för det egna partiet. Ännu ett bevis på Kristerssons usla ledarstil.
 
Jag som Alliansröstare (inte moderat denna gång dock, jag har inte förlåtit dem för Anna Kinberg-Batra) tycker att det finns en poäng med det @Kattennizze skriver.
Jag tycker att de skulle lämnat det här skitläget till Löfven att reda ut och kommit ännu starkare om fyra år när den regeringen haft en tuff mandatperiod.

Jag tycker att det var rätt att ge det ett försök men håller med dig om att det lämpligaste är att låta Löfvén ta den här besvärliga mandatperioden.
Vilket jag skrivit tidigare också.
Japp, alliansröstare.
 
Nu börjar eftervalseffekterna visas i min kommun. Alliansen sitter i styrposition, och deras första uppmärksammade förslag är direkt miljöskadlig.
De vill ta bort några centrala bussfiler som infördes för att luften var väldigt dålig. Luften har uppmätts till betydligt bättre iom minskad biltrafik men alliansen här har uttalat sig om att man inte ska ”skambelägga” ett visst färdsätt.

Jag tycker det är så illa. Lite köer på specifika gator vs bättre miljö?
Hur kan det ens vara en aktuell fråga?
 
Nu börjar eftervalseffekterna visas i min kommun. Alliansen sitter i styrposition, och deras första uppmärksammade förslag är direkt miljöskadlig.
De vill ta bort några centrala bussfiler som infördes för att luften var väldigt dålig. Luften har uppmätts till betydligt bättre iom minskad biltrafik men alliansen här har uttalat sig om att man inte ska ”skambelägga” ett visst färdsätt.

Jag tycker det är så illa. Lite köer på specifika gator vs bättre miljö?
Hur kan det ens vara en aktuell fråga?

Helt vansinnigt.
 
Nu börjar eftervalseffekterna visas i min kommun. Alliansen sitter i styrposition, och deras första uppmärksammade förslag är direkt miljöskadlig.
De vill ta bort några centrala bussfiler som infördes för att luften var väldigt dålig. Luften har uppmätts till betydligt bättre iom minskad biltrafik men alliansen här har uttalat sig om att man inte ska ”skambelägga” ett visst färdsätt.

Jag tycker det är så illa. Lite köer på specifika gator vs bättre miljö?
Hur kan det ens vara en aktuell fråga?

Fast köer genererar också dålig luft. Annars håller jag med, Bilarna ska inte rulla runt i centrum utan parkeras i periferin. Och det MÅSTE få vara smidigare att ta kollektivtrafiken det är ju en poäng i sig även om just köer inte är något att sträva efter.
 
Fast köer genererar också dålig luft. Annars håller jag med, Bilarna ska inte rulla runt i centrum utan parkeras i periferin. Och det MÅSTE få vara smidigare att ta kollektivtrafiken det är ju en poäng i sig även om just köer inte är något att sträva efter.
Uppenbarligen har inte den långsamma trafiken på dessa gator gett dålig luft. Mätningarna talar ju för sig själva.
Bussfil (inkl långsam biltrafik pga endast en fil) = bättre luft
Ingen bussfil = dålig luft

Och det blir ju inte smidigare att ta bussen när bussen försenas pga trafik.
 
Uppenbarligen har inte den långsamma trafiken på dessa gator gett dålig luft. Mätningarna talar ju för sig själva.
Bussfil (inkl långsam biltrafik pga endast en fil) = bättre luft
Ingen bussfil = dålig luft

Och det blir ju inte smidigare att ta bussen när bussen försenas pga trafik.

Jag tycker också det var kasst som förslag i fel riktning.
 
Nu börjar eftervalseffekterna visas i min kommun. Alliansen sitter i styrposition, och deras första uppmärksammade förslag är direkt miljöskadlig.
De vill ta bort några centrala bussfiler som infördes för att luften var väldigt dålig. Luften har uppmätts till betydligt bättre iom minskad biltrafik men alliansen här har uttalat sig om att man inte ska ”skambelägga” ett visst färdsätt.

Jag tycker det är så illa. Lite köer på specifika gator vs bättre miljö?
Hur kan det ens vara en aktuell fråga?
Nej. Det viktigaste är ju bilisternas sinnesfrid. Luften och klimatet får ju givetvis prioriteras lägre.
 
Nu börjar eftervalseffekterna visas i min kommun. Alliansen sitter i styrposition, och deras första uppmärksammade förslag är direkt miljöskadlig.
De vill ta bort några centrala bussfiler som infördes för att luften var väldigt dålig. Luften har uppmätts till betydligt bättre iom minskad biltrafik men alliansen här har uttalat sig om att man inte ska ”skambelägga” ett visst färdsätt.

Jag tycker det är så illa. Lite köer på specifika gator vs bättre miljö?
Hur kan det ens vara en aktuell fråga?

Jag är inte förvånad. Det har alltid varit en oerhört kollektivtrafikfientlig kommun.
 
Nu börjar eftervalseffekterna visas i min kommun. Alliansen sitter i styrposition, och deras första uppmärksammade förslag är direkt miljöskadlig.
De vill ta bort några centrala bussfiler som infördes för att luften var väldigt dålig. Luften har uppmätts till betydligt bättre iom minskad biltrafik men alliansen här har uttalat sig om att man inte ska ”skambelägga” ett visst färdsätt.

Jag tycker det är så illa. Lite köer på specifika gator vs bättre miljö?
Hur kan det ens vara en aktuell fråga?
Låter som att stolpskottet Skyttedal fortsätter att leverera idiotier.
 
Jag är inte förvånad. Det har alltid varit en oerhört kollektivtrafikfientlig kommun.
Och nu ännu värre efter skiftet i styret.. När de river upp tidigare beslut.
Om det är så, så kanske man inte ska skylla förslaget på ett nytt borgeligt styre..?
Fast det är ett nytt borgerligt styre som river upp tidigare beslut. Så jo, det går visst att skylla på kommunens nya ledning.
Låter som att stolpskottet Skyttedal fortsätter att leverera idiotier.
Ja hon är nog drivande i detta.
 
Låter som att stolpskottet Skyttedal fortsätter att leverera idiotier.

Asså, om inte alla kommer fram med sin Audi så e de ju liksom för jävligt - har man köpt fin bil så får kreti o pleti minsann vänta i sin buss. Istället borde det finnas en rik o bortskämd fil för alla kristdemokrater.
 
De vill ta bort några centrala bussfiler som infördes för att luften var väldigt dålig. Luften har uppmätts till betydligt bättre iom minskad biltrafik men alliansen här har uttalat sig om att man inte ska ”skambelägga” ett visst färdsätt.
Skambelägga? Har inte riktigt tänkt på trafikpolitik i de termerna innan. :confused:
Då borde vi ta bort alla separata cykel- och gångbanor också. För att inte riskera att någon stigmatiseras av trafiksepareringen.
Opraktiskt? Farligt? Nejdå. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Om du siar fram till en 10 september, hur tror du det har gått i valet? Alltså inte hur du vill att det ska gå... Kommer SD få över 20%...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 238
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp