Eftervalssnack

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det är ofattbart att det kan vara svårt att välja mellan SD och V även om man är moderat.

Jag tycker också att V vore lite mindre katastrof än SD, men ett stort inflytande för någondera skickar oss på ett rejält sluttande plan.

På helt olika sätt.

Jag har ändå respekt för att starkt konservativa och nationslistiska moderater och kristdemokrater resonerar annorlunda.
 
Jag tycker också att V vore lite mindre katastrof än SD, men ett stort inflytande för någondera skickar oss på ett rejält sluttande plan.

På helt olika sätt.

Jag har ändå respekt för att starkt konservativa och nationslistiska moderater och kristdemokrater resonerar annorlunda.

För mig låter det där ungefär som när min kollega sa inför amerikanska valet att Hillary Clinton skulle vara lite mindre katastrof än Trump. Jag tycker att det är att normalisera SD att säga att V bara skulle vara lite mindre katastrof. Vad har v gjort för katastrofala saker när de nu fått rätt mycket inflytande de senaste åren? Infört gratis tandvård för barn?
 
Nej. Det jag i så fall demoniserar är typ ultraliberalism. En otäck riktning. Du förvånar mig ibland med din närhet till densamma.

På samma sätt ”demoniserar” jag vänsterpartiets extrema förslag. En otäck riktning som förvånar mig att någon kan stödja.

Någon ultraliberalism har jag aldrig varit ett dugg nära. Att tycka att man ska ha frihet att välja bostadsplats, även om det kräver bil, är inte ultraliberalt. Att tycka att privata företag ska försvinna är extremt.
 
På samma sätt ”demoniserar” jag vänsterpartiets extrema förslag. En otäck riktning som förvånar mig att någon kan stödja.

Någon ultraliberalism har jag aldrig varit ett dugg nära. Att tycka att man ska ha frihet att välja bostadsplats, även om det kräver bil, är inte ultraliberalt. Att tycka att privata företag ska försvinna är extremt.
Du har förvånat en del på sistone.
 
På samma sätt ”demoniserar” jag vänsterpartiets extrema förslag. En otäck riktning som förvånar mig att någon kan stödja.

Någon ultraliberalism har jag aldrig varit ett dugg nära. Att tycka att man ska ha frihet att välja bostadsplats, även om det kräver bil, är inte ultraliberalt. Att tycka att privata företag ska försvinna är extremt.
Fast det är ju inget som vänsterpartiet har uttryckt.
 
Jag vet att det har diskuterats, men jag fattar inte POÄNGEN för m-ledarens del med att rösta bort statsministern och regeringen?

De kunde väl bara ha väntat på talmansrundorna?

Jag tycker det känns som att Uffe är som en tupp i en tuppfäktning eller nåt. Han bara slåss för att slåss.
 
Jo, jag har märkt det här. Men helt obegripligt, det är inte bara SDs kandidat det är dessutom en person som gjort bort sig rätt rejält. Det är ju skrämmande att typ 20 pers förutom SD tyckte det var en bra idé att rösta på honom.

Jag förstår inte varför ni envisas med att jämföra V med SD. Det blir konstigt att man ska tycka att ett parti som för en politik helt åt fanders för landet ska vara OK bara för att det finns ett annat parti som är 10 resor värre i helt andra dimensioner.

Ja, Björn Söder är öppen rasist. Det finns alltfler som accepterar det, även i andra partier än SD. Det skrämmer mig också. Jag hade hoppats att de som står upp för feminism i alla läger, frihet, internationellt samarbete och antirasism hade fått fler röster. Men det stannade vid runt 14%.

Det finns ett starkt konservativt stöd i riksdagen med ca 44%. Det skrämmer mig mycket mer än V som bara fick 8%.
 
Men det har ju diskuterats. Du gör en dålig tolkning. Flera har visat dig det.

Jag gör den tolkning partiledaren gav uttryck för under intervju med SVT. Eftersom det förvånade mig, så läste jag sedan partiprogrammet. De två var i linje, därför känner jag mig alldeles trygg i min tolkning av hur nuvarande partiledning vill ha det.

I framtiden kanske någon vill tona ned dessa Sovjetvindar , vad vet jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Om du siar fram till en 10 september, hur tror du det har gått i valet? Alltså inte hur du vill att det ska gå... Kommer SD få över 20%...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 243
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp