Egen häst? Typ. Nästan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag snackade med hästens ägare idag. Hon bor ju på annan ort och det som från början skulle vara temporärt har blivit permanent. Idag frågade hon mig hur länge jag ville fortsätta rida hennes häst och jag svarade att så länge behovet fanns så var jag intresserad av att fortsätta. Hon berättade då att hon sannolikt inte skulle flytta sin häst till orten där hon bor och om det ändå skulle bli en flytt så skulle hästens kompis få följa med. Varken hon eller ägaren till hästens kompis, vill sära på dem. Då skulle hon stå där med två hästar att ta hand om.

Det viktigaste för henne är att hästen mår bra och det gör han på nuvarande stället. Hon är nöjd med att komma och hälsa på då och då. Och så ville hon att jag skulle fortsätta rida hennes häst. Det är ju bra om hästen får röra på sig. Han är ju trots allt 20 år och hon vill inte att han bara ska stå.

Så det här är väl så nära man kan komma att ha egen häst, utan att ha det på riktigt. Och det enda jag gör är att komma dit och rida, mocka hans box och lägga in mat.

Sedan hästen blev halt så har han blivit mycket bättre. Någon hälta syns faktiskt inte ens i trav längre och det är tre dagar sedan kuren med metacam avslutades. Nu hoppas vi på att det håller sig så och att någon vidare hältutredning inte kommer att behövas.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 414
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 983
Senast: tuaphua
·
L
  • Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
1 808
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 100
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp