Egen uppsägning.

Jag har sagt upp min tjänst i kommunen, då jag har fått jobb i en annan kommun.
Jag har 3 månaders uppsägning då jag vart anställd i mer än 12 månader och har kommit överens med chefen att den 27/9 är mitt sista anställningsdatum och den 27/8 är min sista arbetsdag, då jag tar ledigt sista månaden. Kollektivavtal finns.

Men till min fråga, flextimmar.
Jag har ett antal flextimmar som jag inte kommer ha möjlighet att ta ut i tid. Kommer jag få dessa utbetalda i pengar eller kommer dessa brinna inne?
De jag pratat med svarar olika och löne/personalavdelningen var svåra att få tag i denna vecka, pga tekikstrul.

Om timmarna kommer att brinna inne, alltså att jag får ta ut dom, om jag ska ha dom. Får min chef neka mig att plocka ut timmarna? Så länge det inte stör i verksamheten?

Någon som har koll på hur det fungerar?
Skulle tro att det beror på vad avtalet säger.

Min arbetsgivare betalar tydligen ut innestående flextimmar i pengar (enligt en person jag känner som ska flytta till annan ort).
 
Jag har sagt upp min tjänst i kommunen, då jag har fått jobb i en annan kommun.
Jag har 3 månaders uppsägning då jag vart anställd i mer än 12 månader och har kommit överens med chefen att den 27/9 är mitt sista anställningsdatum och den 27/8 är min sista arbetsdag, då jag tar ledigt sista månaden. Kollektivavtal finns.

Men till min fråga, flextimmar.
Jag har ett antal flextimmar som jag inte kommer ha möjlighet att ta ut i tid. Kommer jag få dessa utbetalda i pengar eller kommer dessa brinna inne?
De jag pratat med svarar olika och löne/personalavdelningen var svåra att få tag i denna vecka, pga tekikstrul.

Om timmarna kommer att brinna inne, alltså att jag får ta ut dom, om jag ska ha dom. Får min chef neka mig att plocka ut timmarna? Så länge det inte stör i verksamheten?

Någon som har koll på hur det fungerar?
Har du kollat vad kollektivavtalet säger? Jag skulle börja där.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Hej Bullen, Jag har ett problem - eller ja, två problem i form av personer. Mina två chefer är bakom flötet. Den ena är en omplacering...
Svar
14
· Visningar
1 998
Senast: Photografen
·
Skola & Jobb 1. Min chef verkar inte kunna skriva ett arbetsgivarintyg, tim-antalet ser inte ut att stämma. På två av månaderna ser det ut att vara...
Svar
0
· Visningar
617
Senast: emma74
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 626
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp