Egengjorda hinder för hoppning tips & trix

Diabetikern

Trådstartare
Hur har ni byggt?

Ska göra en liten renovering av min hinderpark som har nästan 40 år på nacken.

Har ni byggt egna hinder? Hur ser de ut? Roliga saker man kan använda som hinder utan alltför mycket arbete?

Jag har själv tagit några halvpallar och klätt med vaxduk. Perfekt att ha under hindren samt som infångare och lätta att flytta på.

Vilken färg rekommendera ni till att måla med?

Har ni bilder på era hemmagjorda hinder lägg gärna upp.

Funderar på att köpa en bit vägtrumma i plast och använda som grund till hinder.

Bomba med tips och trix på hemmasnickrade hinder.

Letade efter en sådan här tråd men den senaste var aktiv -16 så tänkte det var på tiden att göra ny.

Detta gjorde jag 2010. Bommen är sönderruttnad och pallarna har blivit ett minne blott men de höll i några år i alla fall. Nu har jag gjort ett rosa med vita prickar på och 2 randiga svarta grindar.
41336_423369266818_77706_n.jpg
 
Hur har ni byggt?

Ska göra en liten renovering av min hinderpark som har nästan 40 år på nacken.

Har ni byggt egna hinder? Hur ser de ut? Roliga saker man kan använda som hinder utan alltför mycket arbete?

Jag har själv tagit några halvpallar och klätt med vaxduk. Perfekt att ha under hindren samt som infångare och lätta att flytta på.

Vilken färg rekommendera ni till att måla med?

Har ni bilder på era hemmagjorda hinder lägg gärna upp.

Funderar på att köpa en bit vägtrumma i plast och använda som grund till hinder.

Bomba med tips och trix på hemmasnickrade hinder.

Letade efter en sådan här tråd men den senaste var aktiv -16 så tänkte det var på tiden att göra ny.

Detta gjorde jag 2010. Bommen är sönderruttnad och pallarna har blivit ett minne blott men de höll i några år i alla fall. Nu har jag gjort ett rosa med vita prickar på och 2 randiga svarta grindar.
41336_423369266818_77706_n.jpg

En kompis till mig brukade använda stående tunnor som smalhinder. :D De går ju att använda liggande också.
 
Fräschade upp mina bommar. Köpte eltejp för att få snygga avslut vid färgbytena.

Gjorde 4st svarta/vita med röd tejp och här 3st röda/vita med svart eltejp
 

Bifogade filer

  • 20180923_161213.jpg
    20180923_161213.jpg
    299,6 KB · Visningar: 105
Tog 2 halvpallar från jobbet. Spikade på 2 fötter så de står stadigt. Perfekt att ha under hinderbommarna som titthinder eller ingångar. Nu har jag 2st svarta grindar, en helsvart och sen tidigare en med rosa vaxduk och vita prickar.
Nu ska hästen bara bli frisk så man kan börja nyttja dem också.
 

Bifogade filer

  • 20180922_143015.jpg
    20180922_143015.jpg
    475,3 KB · Visningar: 104
Tog 2 halvpallar från jobbet. Spikade på 2 fötter så de står stadigt. Perfekt att ha under hinderbommarna som titthinder eller ingångar. Nu har jag 2st svarta grindar, en helsvart och sen tidigare en med rosa vaxduk och vita prickar.
Nu ska hästen bara bli frisk så man kan börja nyttja dem också.
Det fungerar även utmärkt att stoppa ner ris i dem som variation, då får du häckar att hoppa. Nu när det fortfarande finns blad kvar fungerar det med sly eller björkruskor, annars grangrenar om du har tillgång till egna träd eller får ta av markägare.

Halmbalar, gamla bildäck på bommar, en säkrad presenning under som titthinder.
 
Det fungerar även utmärkt att stoppa ner ris i dem som variation, då får du häckar att hoppa. Nu när det fortfarande finns blad kvar fungerar det med sly eller björkruskor, annars grangrenar om du har tillgång till egna träd eller får ta av markägare.

Halmbalar, gamla bildäck på bommar, en säkrad presenning under som titthinder.

Tycker däck är så krångliga att flytta runt dock och halmbalar vill jag inte ha på ridbanan. Skräpar ner alldeles för mycket.

Ris har jag faktiskt inte tänkt på. Det var smart tack :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp