Egengjorda kaninburar!

CarelessWhisper

Trådstartare
Hej!

Jag vet att det har funnits flera sådana här trådar förut, men jag hittade ingen som var direkt ny så jag gör en egen. Finns säkert de som gjort nya burar sen senaste tråden ;).

Jag har tänkt (med hjälp av pappa) att bygga en utebur till mina två dvärgvädurar. Den de har nu är inte så stor, så jag har tänkt göra en större så man får plats med allt på ett bra sätt.

Ni som har hemmagjorda (ute)burar till era kaniner, lägg in bilder! Skriv gärna också vilka mått buren har. Marsvinsburar är också välkomna :)
 
Sv: Egengjorda kaninburar!

Jag har mina i ett "kaninhus", men vi har byggt burarna själva.
Edit: Fackburarna används endast till kaninungarna när de är avvanda och precis ska säljas.

Här en snygg ritning :rofl: Väldigt skalenligt också :angel: De tjockare linjerna symboliserar väggar, och där det är två streck är det en dörr.
Kaninhuset.jpg


Bild på 1,5 x 1,5 buren.
Kaninhuset2.jpg
 
Sv: Egengjorda kaninburar!

Den här buren är visserligen såld för snart 1 år sedan, men den var ändå egengjord.
Pappa och jag byggde den till en av mina kaniner (som nu är avliden).

Lite bilder från bygget.
Dag 1
2ivf97a.jpg


Dag 2
34o3h1e.jpg

28vswvn.jpg


Dag 3

23jswg4.jpg


Dag 4 - färdig!
Burens mått;
Längd: 120cm
Höjd: 60cm
Djup/bredd: 60cm
zstxsn.jpg
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 893
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 450
Senast: Lobelia
·
Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 854
Senast: Wille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 810
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp