Eget företag och förskoletider?

cherie

Trådstartare
Hur fungerar det rent praktiskt om man är egen företagare och har barn på förskolan? Även om planen är att man t.ex. ska jobba ca 30 timmar/vecka i sitt egna företag, så kommer det ju omöjligt gå att veta att det är exakt den tiden man kan/kommer jobba varje vecka då det beror lite på inflödet av jobb. Vissa veckor kanske det blir mer (som då får förläggas på kvällar och helger, vilket inte blir så problematiskt) medan det andra veckor kanske blir betydligt mindre - men hur gör man då? Hämtar/lämnar man tidigare och olika tider varje dag beroende på hur mycket jobb man har för dagen/veckan? Tänker att förskolorna också vill ha lite framförhållning, men samtidigt blir det ju helt fel att barnet är där om man inte jobbar.

Hur gör ni eller personer ni känner som har egna företag?
 
Min sambo är egenföretagare men har rätt strukturerade tider så vi har angett de tider som blir att barnet behöver gå bara. Han lämnar vanligtvis och jag hämtar. Ibland har han avbokning och då är ju barnet ledig från förskolan.
 
Hur fungerar det rent praktiskt om man är egen företagare och har barn på förskolan? Även om planen är att man t.ex. ska jobba ca 30 timmar/vecka i sitt egna företag, så kommer det ju omöjligt gå att veta att det är exakt den tiden man kan/kommer jobba varje vecka då det beror lite på inflödet av jobb. Vissa veckor kanske det blir mer (som då får förläggas på kvällar och helger, vilket inte blir så problematiskt) medan det andra veckor kanske blir betydligt mindre - men hur gör man då? Hämtar/lämnar man tidigare och olika tider varje dag beroende på hur mycket jobb man har för dagen/veckan? Tänker att förskolorna också vill ha lite framförhållning, men samtidigt blir det ju helt fel att barnet är där om man inte jobbar.

Hur gör ni eller personer ni känner som har egna företag?
Det brukar ju aldrig vara ett problem för förskolan att man är där mindre än man sagt från början utan bara tvärt om. Så jag tänker att du anger de tider som du tror du behöver om du har fullt med jobb, sen kan du ju bara lämna senare/ hämta tidigare om du får mindre jobb någon dag 😊
 
Jag förstår inte riktigt frågan. Det är ju likadant med en som jobbar skiften eller många olika andra jobb. Ibland blir det ändringar, ibland plötsligt ledigt, långa skift, korta skift.

Slutar man tidigare kan man ju hämta hem ungen liksom. Så vet man inte så bokar man den tid man tror att är den längsta möjliga. Sen hämtar man tidigare om man blir klar tidigare. Om man vill.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 357
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 801
Senast: mars
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 187
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp