Eget hästgodis

Leoni

Trådstartare
Jag kom av misstag på en bra grej i helgen.

Skulle göra torkade äppelringar till mig själv men orkade inte skala äpplen och kanske körde dem lite för länge i torken - resultatet blev inte människovänligt men jösses vad hästarna gillade dem.

Så ett tips till alla med äppelträd och tork - gör hästgodis :)
 
Jag kom av misstag på en bra grej i helgen.

Skulle göra torkade äppelringar till mig själv men orkade inte skala äpplen och kanske körde dem lite för länge i torken - resultatet blev inte människovänligt men jösses vad hästarna gillade dem.

Så ett tips till alla med äppelträd och tork - gör hästgodis :)
Nä, hästarna får annat godis. För de jag torkat är för goda för att jag ska dela med mig 😉.

Någon som testat att torka morotsslantar eller liknande i sån frukt/svamptork? Hur blev i så fall resultatet?
 
Hej! Kanske kommer lite sent nu men kan man kanske torka äppelbitar och tillexempel morots skivor och sedan lägga på typ ett papper för att torka? Istället för att använda en tork har nämligen inte en sådan hemma.:confused::D
Så det blir godis till hästarna eller andra djur som kaniner.
 
Hej! Kanske kommer lite sent nu men kan man kanske torka äppelbitar och tillexempel morots skivor och sedan lägga på typ ett papper för att torka? Istället för att använda en tork har nämligen inte en sådan hemma.:confused::D
Så det blir godis till hästarna eller andra djur som kaniner.
Du kan torka i ugn på typ 50 grader, i några timmar (beror på tjocklek osv) :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 262
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp