M

miss_vanessa

Någon som skulle kunna vara vänlig
och förklara för mig vilken effekt ett eggbett har?
Hur verkar det?
Och tredelat eggbett?

Tacksam för svar :)
 
det har fasta ringar, ligger lita stadigare i munnen. tredelat är det samma som för andra tredelade. ;)
 
precis som centaur sa...

MEN måste bara säga, Gäller kanske bara min häst men ändå. När jag tar i ett bett med fasta ringar så trycks ringarna innåt i mungipan på min häst och han avskyr det.

Det är först efter ett par gånger som han börjar protestera mot det för i början lyssnar han kanon på det, enligt mig...

Men som sagt, nu vill jag inte (kan inte) rida med bett med fast ringar längre då dom inte passar hästens mun tydligen... (har provat både två-delat och tre-delat med fasta ringar).
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
817
Senast: Linda_A
·
Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
294
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 145
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Funkar det faktiskt? Vad har ni för erfarenheter av detta? Finns ju massor av företag som pratar om detta, men jag undrar, funkar det...
Svar
17
· Visningar
1 263
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp