Eggersmann!

Okänd

Trådstartare
Intresserad av vad ni tycker om Eggersmann foder? Är det någon som använder/ge till sin häst? ;):)
 
Jag har använt Eggersmanns foder till min häst i drygt 4 år och har varit nöjd och aldrig haft några problem med det! Han är fin i päls och hull, magen fungerar bra och han trivs bra på fodret. Jag ger Eggersmanns Mash (blandat med vetekli) och Eggersmanns Horse vital plus efter träning (en stor favorit) samt Eggersmanns High energy müsli som kraftfoder. Tidigare åt han Classic müsli, men då jag upplevde sedan att han behövde lite mer energi, men inte ville utöka kraftgivan så mycket, var det en bra lösning för oss att byta. Det finns ju många skolor och otroligt många foderalternativ både då det kommer till företag och produkter, men min häst har alltid ätit sitt foder med god aptit och allt fungerar :)
 
Har aldrig fodrat med det själv och efter ha sett pris och innehållsförteckning är jag inte särskilt intresserad av det heller.

De flesta av varianterna har alldelles för mycket socker/stärkelse.
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar lite hur pass farligt är domosedan för människor? Min häst är besvärlig att ge medlet och slänger en del med huvudet men...
Svar
13
· Visningar
1 056
Hästvård Har varit intresserad av en häst som besiktigades och uppvisade svag hälta i ena frambenet. Han behandlades i kotorna och har återbesök...
Svar
17
· Visningar
1 913
Senast: casio01
·
Foder & Strö Hej! tänkte ge min häst anis som en smakförhöjare då hon är extremt kräsen. Har köp hela anis frön men tänker att det är bäst att mala...
Svar
3
· Visningar
612
Senast: super
·
Hästvård Jag har fått röntgenbilder på en häst som jag är intresserad av. Fick dem idag så kan inte fråga någon veterinär. Om någon är lite...
Svar
16
· Visningar
2 410
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp