Egna doftljus?

sthu

Trådstartare
Såhär i vintertid blir det en hel del ljusstumpar, så jag tänkte jag skulle smälta ner dem och göra egna ljus!
Vekar och formar kan jag köpa på slöjddetaljer här i Skara, färgpigment likaså.
Men kan man göra egna doftljus?
Funkar det att droppa i lite eterisk olja?

Det svåraste är att komma på vilken form man vill ha, och om det går, vilken lukt :D
 
Sv: Egna doftljus?

Funkar inte till halvt nerbrunna värmeljus :D När de står ute blir det bara ett hål i mitten, det är de resterna jag tänkt smälta om.

Fragile_
Det står inte vad de använde för doftkälla, men jag utgår från att eterisk olja funkar? Fast den kanske förstörs om den blir för varm.. Hmm..
 
Sv: Egna doftljus?

Hmm, nej jag såg det nu. Jag har faktiskt ingen aning om jag ska vara ärlig. Du kan ju testa, bara göra ett litet ljus för att kolla :)
 

Liknande trådar

Hemmet Har upptäckt att jag älskar tända ljus sen vi flyttade till huset. Inte doftljus utan vanliga ljus men gärna olika former etc. Nu vill...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Ceta
·
IT & mobiler Jag sitter mycket hemmakontoret nu för tiden och leker i Adobes Creative Cloud om kvällarna, och dels är det inte så roligt att sitta på...
Svar
2
· Visningar
607
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 264
Senast: JennyLz
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp