alazzi

Trådstartare
Mitt gym ska byta cirkelträningsmaskiner och nu ska det komma något som heter egym. Och då blir det ett uppehåll på nästan 2 veckor suck. Ja, det finns andra maskiner och Ja, det finns grupp pass. Men jag vill inte ha någon förändring ju. Vill inte. Men det är ju bara att acceptera och prova lite hemska grupp pass. Jag har provat några grupp pass men det var för svårt. Jag är för klumpig. Nya maskiner känner jag mig inte trygg med. Där tränar alla vältränade fitnesstyper så dit vill jag inte. Skulle bli katten bland hermelinerna bland dem.

Så är det någon som känner till konceptet egym? Hur svårt det att lära sig?
 
Ingen aning om egym men bland de vanliga maskinerna brukar det vara blandat. Genom åren har jag varit medlem I 6-7 gym och aldrig har bara vältränade varit där. De brukar mest hålla till bland fria vikter. Är det Milon Zirkel du gjort? Då kan du ju börja med samma maskiner som är med i den.
 
Jag har varit på introduktion av egym. Det verkar som ett riktigt enkelt och effektivt upplägg! Man får en personlig profil kopplad till ett armband och gör en första testrunda för att kalibrera systemet efter ens styrkenivå för respektive maskin. Sen kommer det ihåg den så att man aldrig behöver lägga tid på att ställa in maskinerna innan man kan börja köra, utan det är bara att blippa armbandet. Jättesmidigt! De har också en display som visar i vilken takt man ska göra rörelserna. Känns som riktigt bra stöd för gymmare som inte vill gräva ner sig i detaljer. :)
 
Ingen aning om egym men bland de vanliga maskinerna brukar det vara blandat. Genom åren har jag varit medlem I 6-7 gym och aldrig har bara vältränade varit där. De brukar mest hålla till bland fria vikter. Är det Milon Zirkel du gjort? Då kan du ju börja med samma maskiner som är med i den.
Jo, det är Milon jag haft på gymmet.
 
Ingen aning om egym men bland de vanliga maskinerna brukar det vara blandat. Genom åren har jag varit medlem I 6-7 gym och aldrig har bara vältränade varit där. De brukar mest hålla till bland fria vikter. Är det Milon Zirkel du gjort? Då kan du ju börja med samma maskiner som är med i den.
Jag är så osäker på hur maskinerna fungerar. Folk bara ställer sig på crosstrainern och kör igång. Jag vet inte hur man börjar...Och övriga maskiner
Hur vet jag vilken vikt jag ska ställa in
 
Ok nu har jag äntligen testat. Blir säkert bra när jag har lärt mig men idag var det hemskt. En hurtig tränare som peppade och sen en värdelös motionär som inte kunde följa kurvan. Jobbigt.

Var tvungen att registrera mig och göra en kroppsanalys. Med vägning. Just sånt jag verkligen tycker är svårt.

Vågade aldrig prova några nya okända maskiner så det blev ett ofrivilligt uppehåll.
 
Jag har varit på introduktion av egym. Det verkar som ett riktigt enkelt och effektivt upplägg! Man får en personlig profil kopplad till ett armband och gör en första testrunda för att kalibrera systemet efter ens styrkenivå för respektive maskin. Sen kommer det ihåg den så att man aldrig behöver lägga tid på att ställa in maskinerna innan man kan börja köra, utan det är bara att blippa armbandet. Jättesmidigt! De har också en display som visar i vilken takt man ska göra rörelserna. Känns som riktigt bra stöd för gymmare som inte vill gräva ner sig i detaljer. :)
Armband? Så man måste ha armband på sig när man tränar på sådana gym? :cautious:
 
Ok nu har jag äntligen testat. Blir säkert bra när jag har lärt mig men idag var det hemskt. En hurtig tränare som peppade och sen en värdelös motionär som inte kunde följa kurvan. Jobbigt.

Var tvungen att registrera mig och göra en kroppsanalys. Med vägning. Just sånt jag verkligen tycker är svårt.

Vågade aldrig prova några nya okända maskiner så det blev ett ofrivilligt uppehåll.
Ingen kan innan de har lärt sig. :heart Det blir säkert lättare snart!
 
Jag hade då inte upplevt det som en "Spassfaktor" med skärmar som ska registrera och styra det jag gör.
Kanske inte. Men nu har jag ett årsmedlemskap på detta gym så det är liksom bara att gilla läget.

Det finns massor av gruppträning men jag klarar inte av dem. För otränad. För stel.

Zumba, Hiit 🤣, spinning, yoga osv.

Saknar Friskis & Svettis gruppträning

.
.
 
Senast ändrad:
Totalt omotiverad. Vill inte ha något nytt. Maskinen ger dessutom en procentsats på hur "duktig" man har tränat och jag vill inte bli bedömd. Har det kämpigt nog ändå med träningen och det blir demotiverande när man inte lyckas få 100% i score av maskinen. Jag som tidigare tyckte cirkelträningen var ok.

Suck. Jag behöver verkligen träningen.
 
Totalt omotiverad. Vill inte ha något nytt. Maskinen ger dessutom en procentsats på hur "duktig" man har tränat och jag vill inte bli bedömd. Har det kämpigt nog ändå med träningen och det blir demotiverande när man inte lyckas få 100% i score av maskinen. Jag som tidigare tyckte cirkelträningen var ok.

Suck. Jag behöver verkligen träningen.
Kan du fråga om det finns någon inställning som gör att den redovisningen inte presenteras på skärmen?
Funkar det att ta med en trasa som du kan slänga över skärmen, eller visas det mer nödvändiga saker där också?
 
Totalt omotiverad. Vill inte ha något nytt. Maskinen ger dessutom en procentsats på hur "duktig" man har tränat och jag vill inte bli bedömd. Har det kämpigt nog ändå med träningen och det blir demotiverande när man inte lyckas få 100% i score av maskinen. Jag som tidigare tyckte cirkelträningen var ok.

Suck. Jag behöver verkligen träningen.
Boka ett pass med en tränare som hjälper dig visa hur du ska göra med de vanliga maskinerna. Där gör du allt i din takt med din egen valda vikt. Jag gillar inte alls cirkelträning, går hellre runt I min egen takt bland utvalda maskiner.
 
Nej. Jag gillar inte e-gym. Trivs inte alls med upplägget. Idag skulle maskinerna mäta min styrka och jag fick negativa resultat på alla maskiner så all belastning ställdes in på lägre värden. Så nu var vikterna för låga tyckte jag. Kändes bara fel. Det är ingen cardio alls i cirkeln så det måste man göra på andra maskiner. Jag har cyklat. Kan bara sitta 20 minuter innan fötterna domnar så då måste jag sluta. Det finns crosstrainer men jag har inte vågat försöka. Tränaren på gymmet har som sitt motto att "träning gör ont." Hardcore typ som jag inte riktigt trivs med.
 
Nu fick jag mail från gymmet igen om att boka en ģenomgång med en tränare. Så jag har bokat det. Med en kvinna som verkar snäll så det går nog bra. Visste inte att hon också är tränare. Har mest sett henne göra annat.

Klarade 40 minuter på cykeln idag! Utan kramp i fötterna. Det tar sig.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 015
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 598
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 475
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp