Vård Ehv -1 provresultat

Tillgängliga prefix: Visa alla Vård Foder

LochL

Trådstartare
Hej! Vet någon hur lång tid det tar för svar på ett ehv -1 prov? Kan resultatet komma även på helger? Vi har nämligen tävling i på söndag men ett misstänkt fall av ehv -1 neurologisk form rapporterades i länet igår (ingen annan allvarlig smitta finns i närheten). De trodde dock att risken att det va ehv -1 var mycket liten. Skulle ni ha åkt på tävlingen eller stannat hemma? Jag vill ha ett negativt provsvar om jag ska åka men tror ni det hinner komma tills dess?

Hej! Vet någon hur lång tid det tar för svar på ett ehv -1 prov? Kan resultatet komma även på helger? Vi har nämligen tävling i på söndag men ett misstänkt fall av ehv -1 neurologisk form rapporterades i länet igår (ingen annan allvarlig smitta finns i närheten). De trodde dock att risken att det va ehv -1 var mycket liten. Skulle ni ha åkt på tävlingen eller stannat hemma? Jag vill ha ett negativt provsvar om jag ska åka men tror ni det hinner komma tills dess?
Travsports smittinfo brukar lägga ut vid 16 varje dag.

Skulle inte tro att svaret hinner komma i helgen mer troligt efter helgen! Var en som hade pratat med en Vet om prover igår, men hen rekommenderade att ta prover på måndag så de inte skulle fastna på labbet under helgen.

Stanna hemma.

Hästdiskussioner nu

• Dressyrsnackis 14
  • Möhippa voltige
  • Fjordingtråd nr 3

Övrigt-diskussioner nu

Dagbok

• Börjat rida igen!

Radannonser

Hästnyheter

Bukefalos