"Ej testat på djur"

MagicaDeHex

Trådstartare
Läste just att BodyShop ägs av Loreal som testar på djur. Så det som köps på body shop går i princip till Loreals djurförsök:(
Har jag blivit lurad alla år:confused:

Använder ni smink och hygienprodukter som ej är testat på djur?
Om inte, vad är er ursäkt?

Skriv gärna vad ni använder som inte är testat , behöver hitta nya märken:)
 
Sådär ser det ut mellan multinationella företag tänker jag. Det går inte att ha koll på hur pengarna rullas runt liksom.

Jag går efter Djurens Rätts guide samt handlar på Lush (får erkänna att jag inte har kollat upp varför Lush kör sin egen märkning och inte har DR:s).
 
Sådär ser det ut mellan multinationella företag tänker jag. Det går inte att ha koll på hur pengarna rullas runt liksom.

Jag går efter Djurens Rätts guide samt handlar på Lush (får erkänna att jag inte har kollat upp varför Lush kör sin egen märkning och inte har DR:s).
kollade snabbt listan och de flesta kända märken är ju inte med. Trots att de säger att de inte testar på djur..,
 
kollade snabbt listan och de flesta kända märken är ju inte med. Trots att de säger att de inte testar på djur..,
Det kan ju vara så att de av olika anledningar själva har valt att inte samarbeta med Djurens Rätt. T ex att de inte tycker att den märkningen har större genomslagskraft än deras egen. Jag vet inte. Överlag känns det som att det inte är så inne att snacka om djurtest och kosmetika just nu. Det var kanske viktigare för femton år sedan att vara på DR:s lista? Nu när EU-regler skärpts så är det inte en så stor fråga längre.
 
Maria Åkerberg använder jag, både som hudvård och smink. Svenskt, ekologiskt och inte testat på djur.
Schampo använder jag Reco Hair, svensktillverkat och eko.
 
Läste just att BodyShop ägs av Loreal som testar på djur. Så det som köps på body shop går i princip till Loreals djurförsök:(
Har jag blivit lurad alla år:confused:

Använder ni smink och hygienprodukter som ej är testat på djur?
Om inte, vad är er ursäkt?

Skriv gärna vad ni använder som inte är testat , behöver hitta nya märken:)

Vad gäller just Body Shop var det mycket som ändrades när grundaren Anita Roddick sålde företaget till L'oreal kort innan hon dog. Om jag förstått det rätt har Body Shop mycket av tänket från henne kvar även fast det existerar inom L'oreal-koncernen.
 
Jag använder också Maria Åkerberg, smink från Tikei och hårvård från Jessicurl och Faith in Nature. Det finns massor om man kollar runt lite.

Body Shop har jag aldrig riktigt fastnat för. Framförallt för att de som har affären i min stad är riktiga knasbollar.
 
Men hygienartiklar väl:D
Jo men där så är ju skillnaden att dem behöver man på riktigt.
Så det får bli vad som fungerar för mig.
Jag behöver mjällschampo för att det inte skall klia i min hårbotten.
Mitt besvär med klåda är annars så stort att jag inte står ut.
Så där måste jag rucka på principerna. (Head&Shoulders)

I övrigt så tror jag inte att tvål och vatten riktigt räknas in.
 
Vad gäller just Body Shop var det mycket som ändrades när grundaren Anita Roddick sålde företaget till L'oreal kort innan hon dog. Om jag förstått det rätt har Body Shop mycket av tänket från henne kvar även fast det existerar inom L'oreal-koncernen.

Det var Gordon som sålde, med Anitas goda minne.
Jag kan skriva en roman om The Body Shop :D. Jag skaffade den första lokalen på Österlånggatan.
Kanske ska jag göra det, det var en rolig tid.
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
924
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 635
Senast: Lobelia
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 480
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Gammal användare men skriver under annat nick. Jag ska på möte i nästa vecka i min kommun för att diskutera att läggas in på...
Svar
13
· Visningar
2 150
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp