Ekenäsritten inställd

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare a_schuber
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 964
Status
Stängd för vidare inlägg.
A

a_schuber

Tyvärr så är Ekenäsritten inställd pga funktionärsbrist.
Jag hoppas att vi kan komma igen till nästa år samla krafterna och försöka få de som ändå är intresserade av distans i distriktet att vara med och arrangera.
Jag hoppas att ni alla hinner planera om säsongen och jag ber om ursäkt för att vi inte kunde meddela detta ännu tidigare.
Jag är ledsen för distansens vägnar för det är absolut primärt att ha en ritt för att sporten ska kunna växa!

Sv: Ekenäsritten inställd

Det var tråkigt!
Man får hoppas utvecklingen går framåt FORT vad det gäller att kunna ha chip på hästarna, eller ryttarna, med automatisk tidtagning.
Då skulle man kunna klara sig med brétydlit färre funktionärer.

T ex så åker jag ibland på orientering med ungarna. De stämplar vid kontrollerna, och direkt när de kommer imål får de ut en lista på tider mellan varje kontroll, och när man kommer hem går man ut på nätet och kan där jämföra sträcktider mellan alla deltagare.
Suveränt, och detta borde vara direkt överförbart till distansritten.

Jag tycker att alla som regelbundet deltar i distanstävlingar borde, på ett eller annat sätt, medverka i arrangemanget av en tävling/år!
Alla har mycket att göra nuförtiden, men lite måste man anstränga sig för att skapa tävlingstillfällen och "betala tillbaka" till sporten.

Dessutom är det ett ypperligt sätt att lära sig att njuta mera av arrangemanget på en ritt, när man vet vilket arbete som faktiskt ligger bakom!

VAA?!:eek: :eek: :eek:

Jaha.. Får nog flytta premierturen till nästa år ser det ut som. Först eriksbergsritten, sen kunde vi inte åka till fornaboda och nu ekenäs.. :cry:

Men då åker du naturligtvis till Sydnärkeritten i september!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 692
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -... 66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
57 622
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och... 15 16 17
Svar
335
· Visningar
47 180
Senast: Efwa
·
Distans Hej alla! Hoppas ni vill hjälpa mig lite inom denna gren då jag är rättså grön. Det är så att jag har en 10åring Islandshäst som jag...
Svar
9
· Visningar
2 260
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka