EKG berättar läkaren?

kaninälskare

Trådstartare
Hej!
Jag gjorde EKG här om dagen på vårdcentralen på grund av lite symptom jag haft, så inkluderade min läkare i det i hälsokollen liksom, inget konstigt. Jag gjorde EKG och dagen efter ringde läkaren för att berätta provsvaren på blodproven jag tagit. Innan vi lägger på frågar jag hur EKG såg ut, han säger bara det ser bra ut. Sen får jag brev att dom tycker det ska göras DT på min bröstkorg, och har nu fått en kallelse att göra DT redan nästa vecka.
Jag undrar om det är så att han kan ha sett någonting som kanske inte var helt 100% bra men ville inte berätta det utan att ha undersökt vidare? Eller måste dom säga minsta lilla misstanke på en gång?
 
Jag undrar om det är så att han kan ha sett någonting som kanske inte var helt 100% bra men ville inte berätta det utan att ha undersökt vidare? Eller måste dom säga minsta lilla misstanke på en gång?
Rent spontant tänker jag att det är få läkare som skulle ljuga dig rakt upp i ansiktet. Det är nog snarare så att EKG:t såg bra ut, men att de vill utreda detta vidare för att vara på den säkra sidan.

Av vilken anledning skulle läkaren inte berätta sanningen menar du?
 
Rent spontant tänker jag att det är få läkare som skulle ljuga dig rakt upp i ansiktet. Det är nog snarare så att EKG:t såg bra ut, men att de vill utreda detta vidare för att vara på den säkra sidan.

Av vilken anledning skulle läkaren inte berätta sanningen menar du?
Jag är väldigt hypokondrisk vilket han vet och stressar upp mig över minsta lilla. Tror absolut inte han skulle ljuga. Men jag gör gärna en höna av en fjäder. Tänkte att han kanske vill ha mer underlag innan han yttrar sig?
Men jag hoppas ju givetvis att det såg bra ut :cautious:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 886
Senast: Hazel
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Sasse
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 964
Senast: mars
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 509
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp