Eklampsi!!

Thrandur

Trådstartare
Fick åka in akut igår med min tik som visade tecken på eklampsi. Jag har ca 2 mil till djursjukhuset och under den tiden som resan tog (körde 160) så blev hon snabbt sämre.

När vi var framme så hann dom inte ens väga henne utan gav henne dropp med kalk direkt. Efter ca 1 timma så blev hon något bättre, men inte helt bra förräns idag.

Veterinärens ordination var att hon inte skulle dia valparna mer än ca 1 ggr/dag och att dom ska ha ersättning istället. Jag har börjat ge dom köttfärs för dom är nu 3 veckor fyllda.

Nu till problemet: Dom vill inte ha ersättningen! Jag har provat både med nappflaska och i skål, men dom är inte intresserade. Köttfärsen däremot slukar dom.

Har köpt mjölksyrad kalk till tiken för att det snabbare ska gå ut i blodet. Kan hon dia fler gånger än 1/dag?
Finns det någon här som har erfarenhet??
 

Liknande trådar

Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 238
Senast: hastflicka
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 412
Hundhälsa Jag ska skifta över min nioåriga hund på seniorfoder och känner att jag har noll koll. Hunden är en spets och har aldrig haft några...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: TantEster
·
Övr. Hund Ja,usch vilken dag (kväll) det vart igår...Var ut på sista promenaden,var runt 21,00 kanske,släpper loss hunden så han får springa lite...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp