Ekorrar - Ekorrmatare

Halcyon

Trådstartare
Har fått två stycken nya matgäster vid fågelbordet. Två ekorrar!

Så har fundering på sätta upp ekorrmatare till dessa.

Men vad gillar de att äta? Någon som har sån matare och vad har ni i den?

20210407_174749.jpg

Jag köpte en. Men småfåglarna var mest frustrerade, så jag tömde den. Ekorrar kan äta ur fågelmatare och älskar nötter men äter även solrosfrön. Vi har en som kommer förbi varje morgon!

@Unafraid Tänkte mest så fåglarna kan ha sitt och ekorrarna sitt, utopi kanske 😅 .*
Ja, äter upp solrosfröna här och ur fågelmataren med :D
Tänkte samma! Men det satt mest småfåglar framför ekorrarnas matare och tittade på nötterna som de inte kom åt. Jag tömde den efter en vecka eller två, då hade inte ekorrarna hittat den, de sprang till fågelmataren istället :laugh:

Liknande trådar

Däggdjur Hej Min ena kanin lyckades rymma för ett tag sen och var ute ett dygn. Givetvis resulterade det i småttingar 😏 Men till frågan, hon lär...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 287
Foder&Strö Imorgon ska jag åka och hoppträna första gången på väldigt länga, mitt sto var inte jätta pigg idag och brukar för den delen inte vara...
Svar
2
· Visningar
460
Övr.Katt Vi har fått en riktig ”katt-boom” på gatan, med flera grannar som skaffat katt nästan samtidigt (eller om alla katter tillhör samma...
Svar
2
· Visningar
742
Katthälsa Min förra katt vägrade hela livet att äta något annat än torrfoder. Så jag gav upp. Mina två nya tänkte jag skulle ha bättre...
2
Svar
23
· Visningar
697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat