Sv: Eksem?

Shettisar skrev:
Eksem salva


Jag smörjer min shettis med denna salva och han har vart bättre i år. Dessutom tvättade jag honom med Hexocil innan jag smorde in hela honom.Jag tvättar inte när han är sårig utan när allt är läkt för att minska risken för smärta.Utöver detta så smörjer jag in skap,öron,under ögon med tjärsalva. Har även Nylanders som ombyte.
Heltäckande eksemtäcke med huva. Man bör klippa ner man och svansrot om man ska smörja in där för det tränger ner lättare då.

Den salvan har jag o jag har några kvar att sälja till lite billigare pris än vad som står där. Den är mycket bra och har hjälpt min häst med grav eksem denna sommar.

Ökozon kan hjälpa då syftet med medlet är riktat till magen. Där kan t ex Probimin hjälpa. Har ej provat än, skall ta hem till vårvintern. Sista teorin i eksemhistorian nu är att eksem kan bero på problem med magen. Så då skall jag prova Probimin nästa år för att se om det är till hjälp för min häst. Importerade hästar har hjäplts av medlet, men om det har samma verkan på landsfödda hästar vill jag se först.

F ö är det alltså täcke som gäller, som täcker både mage o huvud. Boett rekommenderas, de har får minishettis till ardenner/shire stl.

www.boett.com
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 365
Senast: Seabaz
·
Hästvård Alla trådar om eksem är gamla, så jag passar på att starta en ny, för jag misstänker att det är fler än jag som har en eksemhäst. Tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
2 842
Senast: sthu
·
Hästvård och isåfall, är det verkligen knotten han inte tål? Det är framförallt svansen han kliar, men sålänge jag smörjer och han har täcke...
Svar
10
· Visningar
1 354
Senast: Jate Volim
·
Hästvård uootäckte i år att min häst fått eksem så har köpt eksemtäcke (Rambo sweet itch hoody) och smörjer honom varje dag med MTG olja. Har...
Svar
11
· Visningar
1 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp