EksemhÄstar PÅ Öland!

A

aana

Har hört att eksemhästar (sommareksem) ska må väldigt gott på Öland om somrarna! Är det någon som vet??

Sv: EksemhÄstar PÅ Öland!

Har aldrig hört detta, men däremot vet jag att det är väldigt kalkrikt på Öland och att många vill ha hästar därifrån för den skull.

Har också hört det och enligt min bekant som föder upp ponnisr där så beror det bla på att det är så öppet och blåser där, inte så mkt knott mao. :)

Just att det ALLTID blåser på Öland gör, som sagt, att det inte är så mycket insekter där. Men det duger ju inte med var som helst på Öland, för det FINNS faktiskt mindre öppna ytor där också...
Bäst är det nog på alvaret, på södra öland. Sen är i princip hela östra sidan ett enda stort blåshål.

Jag har haft häst på bete på Alvaret. Det fläktade alltid och verkade inte finnas så mkt knott. Däremot var det många andra nackdelar att ha sin häst där.

Marken! Det var stenhårt så alla hästarna som gick där fick flera hålväggar som var omöjliga att få bukt på. Det var väl det allra sämsta.

Liknande trådar

Kultur Mamma har bjudit med mig på en en weekendresa till Öland nästa helg :) . Vi ska bo på hotell, äta gott och vara med på aktiviteter på...
2
Svar
20
· Visningar
932
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 554
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
622
Senast: tara
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
693
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka